Matka černošského chlapce z reklamy na H&M: O rasismus nešlo, nechte to být

Ondřej Neufus Ondřej Neufus
12. 1. 2018 12:28
Řetězec H&M se omluvil za fotografii černošského chlapce v mikině s nápisem "nejvíc cool opice v džungli". Jeho matka ale na Twitteru uvedla, že podle ní o rasismus nejde.
Chlapec s mikinou v britském e-shopu H&M
Chlapec s mikinou v britském e-shopu H&M | Foto: H&M

Londýn, Praha - Do kauzy údajně rasistické reklamy švédského obchodního řetězce s oblečením H&M vstoupila Terry Mango, matka černošského chlapce. Ten byl v e-shopu řetězce vyfocený v mikině s nápisem "nejvíc cool opice v džungli".

Podle matky, která žije ve Švédsku, se o žádný rasismus ze strany řetězce nejedná. Připomíná, že její chlapec pózoval se stovkami různých oblečení a lidé by se měli přes tento případ přenést.

"Se vší úctou, moje názory jsou jednoduché. Černošské dítě je prostě dítě a opice je prostě zvíře. Rasisté a ti, kteří jsou rasismem traumatizováni, věří v něco jiného než já. Nechci to dále rozvádět," tvrdí Mango.

Do kauzy se zapojil i raper a herec P Diddy. Chlapci prý nabídl smlouvu na milion dolarů na propagování vlastní značky Sean John. O nabídce informoval například server Metro.

Proti mikině se zvedla vlna kritiky na sociálních sítích, firma nakonec fotku odstranila a omluvila se "komukoliv, koho to mohlo urazit". 

Weby Mirror či Daily Mail připomínají i další podobné kauzy, které naštvaly veřejnost. Například obchodní dům Morrisons byl nařčen ze sexismu, když na trička pro dívky nechal natisknout nápis "Malé holčičky, velké úsměvy" a na chlapecké "Malý muž, velké nápady". A třeba řetězec Asda nabízel trička s malou mořskou vílou bez její typické podprsenky z mušlí - zde se prý ovšem jednalo o chybu stroje.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Airbnb kvůli pandemii ztrojnásobila čtvrtletní ztrátu na 1,2 miliardy dolarů

Americká společnost Airbnb, která zprostředkovává ubytování v soukromí, v prvním čtvrtletí hospodařila s čistou ztrátou 1,17 miliardy dolarů (24,6 miliardy Kč), což je meziročně nárůst na více než trojnásobek. Tržby se ale zvýšily o pět procent na 887 milionů USD (18,7 miliardy Kč), uvedla firma ve své výsledkové zprávě. Na hospodaření stále doléhají dopady koronavirové krize a s ní spojené omezení cest.

Tržby jsou ale vyšší i ve srovnání s rokem 2019, tedy s obdobím před pandemií. Firma také zaznamenala nárůst počtu rezervací, což dává do souvislosti s ustupující pandemií a s očekávaným návratem k masovému cestování. K vysoké ztrátě v prvním čtvrtletí částečně přispěly i výdaje, které má firma s obsluhou dřívějších úvěrů.

Protipandemická opatření mají negativní dopady na tržby Airbnb v celém světě, zejména ale v Evropě. Růst poptávky po cestování firma zaznamenala ve Spojených státech, zájem registruje u pronájmů blízko pláže a na horách. U rezervací ve městech, kde byl před pandemií zájem tradičně velmi silný, se zatím nic zásadního nezlepšilo.

Zdroj: ČTK
Další zprávy