Luxusní firmy zřejmě budou moci zabránit internetovému prodeji. Chrání si tím image

ČTK ČTK
26. 7. 2017 17:33
Spor firmy Coty s maloobchodní společností Parfümerie Akzente se po deseti letech blíží ke konci. Poradce nejvyššího evropského soudu uvedl, že firma Coty může zakázat maloobchodníkům, aby prodávaly její výrobky přes Amazon nebo eBay.
Ilustrační foto
Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Lucemburk - Deset let trvající bitva luxusních značek o ochranu jejich image se zřejmě přiblížila ke svému konci. Poradce nejvyššího evropského soudu dnes uvedl, že firma Coty může zakázat německým maloobchodníkům, aby prodávali její kosmetické výrobky přes internetová tržiště, jako Amazon nebo eBay, uvedla agentura Reuters.

"Dodavatelé luxusního zboží mohou zakázat svým autorizovaným maloobchodníkům prodej svých produktů na platformách třetích stran jako Amazon nebo eBay," řekl generální advokát Soudního dvora Evropské unie Nils Wahl v nezávazném stanovisku.

Stanovisko Wahla se týká sporu německé pobočky firmy Coty, mezi jejíž značky patří Marc Jacobs, Calvin Klein a Chloé, a německou maloobchodní společností Parfümerie Akzente, která prodává zboží firmy Coty na internetových stránkách, přestože ta s tím nesouhlasí.

Luxusní značky tvrdí, že by měly mít právo vybrat si, kdo prodává jejich produkty, aby si ochránily svou image a exkluzivitu.

Rozhodnutí je zatím nezávazné, ale soudci nejvyššího soudu ve čtyřech z pěti případů potvrdí názor svých poradců. O případu Coty Germany versus Parfümerie Akzente by měli soudci rozhodnout v příštích měsících.

 

Právě se děje

Další zprávy