Sex v reklamě? Fotíme ženy přímo z firmy, vtipné slogany se lidem líbí, říká šéf Pily Pasák

Markéta Zemánková Markéta Zemánková
20. 11. 2017 6:19
Pila Pasák z Plané nad Lužnicí ani letos nechybí mezi favority na anticenu Sexistické prasátečko. První plakát s dívkou, dřevem a "vtipným sloganem" vznikl v roce 2006. S novým nápadem pak firma přichází každý rok. Reklamy vymýšlím sám, říká majitel firmy Luboš Pasák v rozhovoru pro Aktuálně.cz. Alespoň jedna dívka z obvyklých dvou, které na billboardech pózují, je vždy přímo z firmy.
Zatím poslední reklama Pily Pasák.
Zatím poslední reklama Pily Pasák. | Foto: Pila Pasák

Aktuálně.cz: Vaše reklamy jsou pravidelně nominovány do anticeny Sexistické prasátečko. Co tomu říkáte?

Luboš Pasák: Já proti tomu nic nemám, pro nás je to stále typ reklamy, i když zrovna ne úplně pozitivní, ale pořád je to reklama. My už jsme si takový trend reklam a billboardů vytvořili, takže bohužel, nebo spíš bohudík, se na tom vezeme již asi čtrnáct nebo patnáct let.

Jak na tyto reklamy reaguje vaše okolí?

Z devadesáti devíti procent reaguje pozitivně jak na ty samotné reklamy, tak i na to, že jsme nominováni v této "soutěži". Kdekoliv jsem se poslední dobou objevil, tak všichni mě upozorňují, že v té anketě Sexistické prasátečko jsme a jestli jsme to viděli. Všichni se nad tím trošku pozastaví a zasmějí se tomu. S negativními reakcemi jsem se ani nesetkal.

Lidem to podle vás připadá zábavné?

Asi ano.

Kdo vám reklamy vymýšlí?

Všechny reklamy vymýšlím já. Jak slogany, tak motiv a způsob, jak to bude vypadat. Vždy mě popadne nějaká múza, když cestuji po republice. Napadne mě nějaký slogan a zapíšu si jej. Nebo bývalí spolužáci a kamarádi mi třeba pošlou nějaký slogan, který já pak trošku upravím nebo dotáhnu do konce.

Proč používáte v reklamách na firmu zpracovávající dřevo polonahé ženy?

Řeknu to na rovinu: podívejte, jak se jmenuji. Co s tímhle jménem mohu dělat? Kdybych se jmenoval třeba Kříž, tak ten styl bude jiný. Mně se podařilo skloubit jméno s dvojsmyslem a s pilou, takže jedeme v tomto duchu. Toto jméno má v republice pouze 28 lidí, z toho 17 jich je z naší rodiny, takže jsem relativně snadno hmatatelný a čitelný. A oproti mnoha ostatním lidem jdu já se svým jménem na trh. Kolik firem se jmenuje po svém majiteli? Kdo má své vlastní jméno přímo ve jménu firmy? Každý se schovává za nějaký jiný název. A když jsem před 25 lety tu firmu zakládal, tak mi jeden Rakušan řekl: "Pokud to myslíš vážně, ta firma se musí jmenovat po tobě." Tak já to myslím vážně a ta reklama už byla jen taková součást toho.

Takže marketingový tah?

Ano. My jsme tento typ reklamy zkusili použít před patnácti lety a ono to neskutečně zafungovalo, takže jsme v tomto trendu pokračovali. My nejsme taková firma, jak by se mohlo zdát podle těch billboardů. Jsme trošku jiní - slušní a konzervativnější. Už mnohokrát jsem si řekl, že ty reklamy nafotím jinak. Naší cílovou skupinou je totiž šťastná rodina, která si staví dům. Ale potom když jsme vyfotili na reklamu rodinu a děti, tak to vypadalo jako reklama na životní pojištění. A toho by si nikdo ve výsledku nevšiml, sklouzlo by to do takové šedi a nikdo by si ani nevšiml, že je to reklama na pilu. My víme, že s těmito reklamami, které máme, jedeme na nějaké hraně, ale nahé ženy v nich vůbec nemáme.

A jak vznikl nejnovější slogan "I bobr chodí na pilu"?

S ním přišel můj syn, když mu bylo deset let. Nakreslil mi zvířátko bobra na motorce s károu, kde měl prkna a jel na pilu a říká: "Hele, mám pro tebe slogan - i bobr chodí na pilu". A já jsem si říkal, že to je fantastické, ale zároveň už moc ostré, že to nemůžeme použít. Ale po těch deseti letech, co jsem tento slogan nosil v hlavě, mi už zevšedněl a nepřišel mi už tak ostrý. Takže jsme ho měli deset let schovaný a čekali jsme na nějakou příhodnou dobu, kdy jej použijeme.

Slogan tedy původně vznikl úplně nevinně…

Ano, přesně tak.

Kde sháníte modelky do svých reklam?

Asi po druhém focení, když sem přicházeli naši zákazníci, tesaři a truhláři, tak říkali, že chtějí ty holky z billboardů vidět a ptali se, jestli u nás i pracují. A tak mě napadlo, že by nebylo špatné, kdyby v těch reklamách byly holky z práce. Takže vždycky je na reklamě jedna paní z práce a jedna profesionálka. Takže jsou to naše zaměstnankyně, které tady pracují.

Předpokládám, že jim tyto reklamy nevadí, když se nechaly nafotit…

Ne, ony to berou jako recesi. Neslyšel jsem, že by nějaká kolegyně řekla, že v žádném případě ne… Spíš mi připadalo, že některé říkaly, že je nespravedlivé, že někdo už na fotkách byl a někdo ještě ne.

Zjistil jste, že tyto reklamy fungují?

No například kdybych takovou reklamu neměl, tak se mnou neuděláte rozhovor.

Vám osobně dvojsmysly, využívání nahých částí těla a sexismus obecně v reklamě nevadí?

Ne, nevadí. Nesmí to být samozřejmě úplně za hranou. Některé reklamy, které vidím v té anketě, jsou ale přepálené.

V jakém smyslu?

V tom smyslu, že někdo tam chtěl dát hlavně nahou ženu, hlavně aby tam byla a aby to zabralo, ale nedal tam žádného ducha. Nechci se chválit, ale není tam ten vtip. Já se snažím, aby tam byl takový důvtip v tom dvojsmyslu a aby to nebylo postavené jen na sprosté reklamě, že tam dáme nahou ženu a tím to skončí, to jsem nechtěl.

Nominace v soutěži o nejvíce sexistickou reklamu vás tedy netrápí…

Ne. Teď, když jsem viděl, jak mi kamarádi z vysoké školy napsali na Facebook, že jsme ve finále, že mi drží palce a budou pro mě hlasovat, tak vidím, že to není něco, za co by mi někdo nadával.

Vy to spíš berete z opačné strany a chcete vyhrát - je to tak?

Ano, tak. Není to asi jako Zlatá malina, co se udílí při Oscarech. Ono jde i o to, že je i jiné vnímání v České republice a jiné vnímání v dalších státech. Kdybych s tímhle přišel ve Švédsku, tak mi asi volat nebudete, protože budu někde sedět - ale to přeháním. Je jasné, že reklama má svou hranici a záleží na tom, jak to přijme společnost. To víte, že si dělám ankety a sleduji, jak to lidé vnímají. A kdyby to bylo za hranou, tak to budu nějak řešit.

A co tomu říká vaše žena?

V pohodě, ta mi s tím pomáhá.

Na plakátech vyfocená není?

Ne, to nejde. Zase do toho nemohu tahat rodinné příslušníky, to už by bylo moc za hranou, to nejde.

Kdy vás čeká další focení?

Do čtrnácti dnů budeme fotit další reklamu.

Bude zase v tomto tradičním stylu?

Ano, ale nebude to tak ostré jako bobr. Tam jsme dlouho váhali, i když nejostřejší mi přišla reklama se sloganem o hoblovaném materiálu. Ten bobr je takový milý, takové zvířátko.

 

Právě se děje

před 4 hodinami

Při zásahu policie v brazilském Riu de Janeiro zahynulo nejméně 25 lidí

Při policejní akci v jednom ze slumů v brazilském Riu de Janeiro zahynulo nejméně 25 lidí. Informovaly o tom světové tiskové agentury. Policie provedla zásah v chudinské čtvrtí proti gangu Comando Vermelho, který patří k nejaktivnějším organizacím zaměřeným na distribuci drog v brazilském městě. Počet mrtvých během policejní operace patří k nejvyšším za poslední roky.

Podle agentury AFP policie zasáhla v chudinské čtvrti Jacarezinho proti skupinám, jež využívají k prodeji drog a dalším kriminálním aktivitám nezletilce. K operaci bezpečnostní síly použily vrtulníky a obrněné vozy, které posloužily k překonání barikád v ulicích. Na videozáběrech ze slumu, kde žije zhruba 40.000 lidí, jsou vidět prchající ozbrojenci a slyšet výbuchy. Agentura EFE uvedla, že operace se zúčastnilo přes 200 policistů.

"Je to nejvyšší počet mrtvých při policejním zásahu v Riu de Janeiro," uvedl šéf policie Ronaldo Oliveira. Dodal, že mezi mrtvými je jeden policista a několik vůdců drogových organizací. Podle policie drogové gangy vytvořily "takřka armádní strukturu" s desítkami ozbrojenců.

Zdroj: ČTK
před 4 hodinami

Zaorálek navrhuje, aby od 17. května mohla opět hrát divadla a směly se pořádat koncerty, rozhodne vláda

Od pondělí 10. května otevřou muzea, galerie a památky ve zbylých českých krajích, potvrdil ve čtvrtek pozdě večer ministr zdravotnictví Petr Arenberger z ANO. Jeho kolega Lubomír Zaorálek po setkání se zástupci kulturních organizací navrhuje, aby se od 17. května mohlo venkovních akcí účastnit až 700 sedících diváků a těch vnitřních maximálně 400 lidí. To by znamenalo, že v Česku po půl roce opět bude legální pořádat koncerty a divadelní představení pro diváky. "Pokud to v pondělí schválí vláda," zdůrazňuje Zaorálek.

Podle něj by se pak v týdnu od 24. května kapacita mohla zvýšit až na 1000 lidí venku a 500 uvnitř. Sály by ale směly být plné vždy maximálně z poloviny. "Vše samozřejmě za přísných hygienických pravidel s použitím antigenních nebo PCR testů, s ochranou dýchacích cest a podobně," říká ministr.

Jednání se kromě něj a zástupců kulturních organizací zúčastnily náměstkyně ministra zdravotnictví a hlavní hygienička Pavla Svrčinová. "Jednání končí optimisticky. Konkrétně a věcně jsme se dohodli na řešení pro jednotlivé balíčky s výhledem do začátku příští sezony. Vše ještě proberou epidemiologové a předpokládám, že vláda v pondělí rozhodne o spuštění prvních akcí," říká jeden z účastníků schůzky Jan Burian, ředitel Národního divadla v Praze.

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

K českým skokanům na lyžích se po 15 letech vrací úspěšný Slovinec Bajc

Po 15 letech se vrací k české reprezentaci skokanů na lyžích slovinský kouč Vasja Bajc, který v roce 2006 dovedl Jakuba Jandu k historickému triumfu ve Světovém poháru. Nahradí Františka Vaculíka, jenž po nepovedené sezoně u týmu skončil.

Devětapadesátiletý Bajc bude mít vedle reprezentace mužů na starosti také rozvoj mládežnických kategorií. "Jsem rád, poctěn a hrdý, že jsem opět získal možnost stát se hlavním trenérem českého skokanského týmu," řekl Bajc v tiskové zprávě lyžařského svazu.

Současná reprezentace v uplynulé zimě propadla. Kvůli problémům s kolenem prakticky neskákala česká jednička Roman Koudelka a po operaci vazů se chystá na návrat. Z ostatních se ve Světovém poháru dostali mezi třicítku jen dva - Viktor Polášek získal čtyři body a Čestmír Kožíšek dva.

"Po nevydařené sezoně jsme se rozhodli angažovat zahraničního trenéra. Po jednáních jsme se dohodli na spolupráci s Vasjou Bajcem, který dokonale zná nejen prostředí skoků na lyžích ve světě, ale i v České republice, kde před lety působil, a český skok na lyžích pod jeho vedením zažil jedny z největších úspěchů v novodobé historii," uvedl Janda, současný šéf skokanského úseku.

U českého týmu pracoval Bajc v letech 2004 až 2006 a Janda se v té době stal nejen králem seriálu SP, ale i vítězem Turné čtyř můstků a získal dvě medaile na mistrovství světa.

Nyní by slovinský kouč rád pozvedl české výsledky. "Které jsou daleko od těch z bohaté minulosti. Tradice skokanského sportu je v Česku velká, takže přijímám pozici hlavního trenéra i s vědomím, že cesta nahoru nebude snadná, což je pro mě velkou výzvou. Věřím, že společně s dalšími trenéry a novými věcmi můžeme přesměrovat křivku výsledků na pozitivní směr," uvedl.

Bajc, který umí česky díky tomu, že ho trénoval slavný Zdeněk Remsa, se jako kouč proslavil především u japonské reprezentace. Působil ve Španělsku, Nizozemsku, Švédsku, doma ve Slovinsku, Turecku, u americké ženské reprezentace a u maďarských skokanů.

Zahraniční trenér se k českým skokanům vrací po třech letech. V letech 2014 až 2018 trénoval národní výběr Rakušan Richard Schallert.

Zdroj: ČTK
před 5 hodinami

Hertha po výhře nad Freiburgem opustila sestupové pásmo, Darida odehrál 75 minut

Fotbalisté Herthy Berlín získali v boji o záchranu v německé lize důležité tři body za výhru 3:0 nad Freiburgem. K vítězství přispěl i český záložník Vladimír Darida, který odehrál 75 minut. Chvíli před odchodem ze hřiště obdržel žlutou kartu za faul.

O výhře Herthy rozhodli už v prvním poločase Krzysztof Piatek a Peter Pekarík, v závěru zápasu přidal třetí gól Nemanja Radonjič. Berlínský tým bodoval i ve druhém duelu po návratu z karantény, v níž byl kvůli množství případů koronaviru. Bez porážky je už pět zápasů.

Hertha opustila sestupové pásmo a z předposlední příčky poskočila na 14. místo. Navíc má k dobru utkání s posledním Schalke. Freiburgu patří devátá pozice.

Německá fotbalová liga - 30. kolo:

Hertha Berlín - Freiburg 3:0 (13. Piatek, 22. Pekarík, 85. Radonjič).

1. Bayern Mnichov 31 22 5 4 86:40 71
2. Lipsko 31 19 7 5 55:25 64
3. Wolfsburg 31 16 9 6 54:32 57
4. Eintracht Frankfurt 31 15 11 5 62:47 56
5. Dortmund 31 17 4 10 66:42 55
6. Leverkusen 31 14 8 9 51:35 50
7. Mönchengladbach 31 12 10 9 59:46 46
8. Union Berlín 31 11 13 7 47:38 46
9. Freiburg 31 11 8 12 45:46 41
10. Stuttgart 31 10 9 12 52:51 39
11. Hoffenheim 31 9 9 13 45:50 36
12. Mohuč 31 9 8 14 34:50 35
13. Augsburg 31 9 6 16 31:47 33
14. Hertha Berlín 30 7 9 14 38:49 30
15. Brémy 31 7 9 15 34:51 30
16. Bielefeld 31 8 6 17 23:51 30
17. Kolín nad Rýnem 31 7 8 16 32:56 29
18. Schalke 30 2 7 21 18:76 13
Zdroj: ČTK
Další zprávy