Leo Expressu mají pomoci k zisku autobusy, chce propojení

Roman Šitner, Hospodářské noviny
1. 6. 2014 11:38
Majitel Leo Expressu vyjednává s autobusovými dopravci o partnerství, chce vytvořit ucelený systém.
Leo Express
Leo Express | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - Soukromému železničnímu dopravci Leo Express mají pomoci k zisku paradoxně autobusy. Ty rozšíří stávající síť vlaků a přinesou nové zákazníky. Majitel Leo Expressu Leoš Novotný proto nyní vyjednává s autobusovými dopravci o partnerství.

Prvním domluveným partnerem už je ČSAD Invest podnikatele Zdeňka Zemka. "Spolupracujeme na integraci našich 880 autobusů s vlaky Leo Express. Pro zákazníky to bude znamenat společný nákup jízdenky a pro nás nové zákazníky," říká šéf ČSAD Invest Oldřich Holubář.

Leoš Novotný k tomu dodává, že vyjednává s dalšími deseti dopravci. "Vytvoříme ucelený systém a návazná doprava bude plně označená jako Leo Express," popisuje. Postupně proto obchází dopravce, kterým nabízí rozšíření záběru jejich podnikání.

Baví se s nimi o službách na palubě, nabízí vyřešení wi-fipřipojení, sdílení marketingu nebo společný věrnostní program. A součástí schůzek jsou i plány na vzájemný prodej jízdenek.

Postupné propojování

Zájem o spolupráci už projevili další dopravci. "Možností spolupráce je více. Určitě bychom se tomu nebránili," potvrzuje jednání například šéf ČSAD Uherské Hradiště Radislav Kusák. Žádnou smlouvu ale podepsanou nemají.

"Společnosti Leo Express prodáváme jízdenky v Karviné. Uvažujeme i o spolupráci na případné náhradní dopravě," říká Jakub Vyvial, šéf osobní dopravy společností ČSAD Karviná, ČSAD Havířov a ČSAD Frýdek-Místek.

Leo Express zatím termín spuštění projektu neoznámil, k propojování má docházet postupně. "Naší ambicí je prostřednictvím partnerských dopravců dostat kvalitu cestování i do nových destinací, které neobsluhujeme našimi vlaky," vysvětluje Novotný.

Provize i noví zákazníci

Spolupráce s autobusovými dopravci má být cestou, jak firmě pomoci dostat se k zisku. Hotovost by měly přinést provize z prodeje autobusových jízdenek, poplatky za služby i vyšší tržby ve vlacích díky zákazníkům, které propojení sítě s autobusy osloví.

Hospodaření Leo Expressu, který provozuje vlakové spojení mezi Prahou a Moravou, doplácí na nízké ceny na této trase, kde soupeří hned tři dopravci. Kromě Leo Expressu také státní České dráhy a soukromý RegioJet podnikatele Radima Jančury.

Společnost Leo Express loni vykázala ztrátu 159 milionů korun při tržbách 193 milionů korun. Zároveň ale požaduje 380 milionů korun po Českých drahách jako kompenzaci za to, že je poškozují svými údajně nezákonně nízkými cenami na trase Praha–Ostrava, které jsou podle soukromých dopravců pod náklady drah.

 

Právě se děje

před 44 minutami

V Barmě pokračují demonstrace proti vojenské juntě

Desítky tisíc lidí vyšly v neděli do ulic barmských měst znovu protestovat proti vojenské juntě, která před víc než měsícem převzala moc v zemi. Demonstrace se podle agentury Reuters konají, přestože bezpečnostní síly v noci na dnešek provedly v největším barmském městě Rangúnu razie proti organizátorům protestů a opozičním aktivistům.

Podle záběrů zveřejněných na facebooku policie zasáhla slzným plynem a zábleskovými granáty proti účastníkům protestu ve městě Lašio v Šanském státě na severu země. V historickém městě Pugam, ležícím v centrální oblasti Barmy, se policie snažila střelbou rozehnat tamní demonstraci, není ale jasné, zda použila ostré náboje nebo gumové projektily.

Zatím nejsou zprávy, že by při nedělních demonstracích byli mrtví či zranění. Protesty v dalších městech jsou dosud podle informací Reuters poklidné.

Zdroj: ČTK
Další zprávy