Last minute zájezdy k moři podražily, nejvíc do Řecka

ČTK ČTK
22. 7. 2013 14:48
Last minute zájezdů do populárních destinací je nyní rekordně málo
Foto: Aktuálně.cz

Praha - Čeští turisté si letos za zájezdy koupené "na poslední chvíli" k moři musí připlatit. Nejvíc zdražily last minute zájezdy do Egypta, Řecka a Bulharska, naopak dovolená v Chorvatsku vyjde levněji. Vyplývá to z údajů zájezdového portálu Invia.cz a cestovních kanceláří.

Řecká dovolená v letošním létě vyjde osobu o 1000 korun dráž než loni, velká část pobytů už je vyprodaná. "Zatímco v loňském roce zaplatil jednotlivec za zájezd do Řecka přibližných 12 850 korun, letošní průměrná cena je 13 885 korun," uvedl Michal Tůma z cestovní agentury Invia.cz.

Řečtí hoteliéři se tak mohou po loňské sezoně radovat, protože zvýšený zájem o Řecko potvrzují cestovní kanceláře v Německu nebo Velké Británii. Podle Invie se do Řecka prodá čtvrtina všech leteckých zájezdů.

Letošní enormní poptávku po řeckých ostrovech potvrzuje CK Fischer. "Aktuální řecká last minute nabídka je velmi omezená a v průměru o deset až 15 procent dražší než loni. Největší úspěch zažívají ostrovy Rhodos a Kos, kde je naše kapacita prakticky do konce července vyprodaná," řekl mluvčí cestovní kanceláře Jan Osúch.

Dovolená kupovaná na poslední chvíli v Egyptě letos vyjde o 15 procent dráž. Zájezdy do Bulharska stojí o 7,7 procenta víc. Před rokem Češi zaplatili za dovolenou v Chorvatsku 7200 korun, letošní je vyjde v průměru na 6900 korun na osobu.

Last minute zájezdů do populárních destinací je nyní rekordně málo. "Je možné, že do nejoblíbenějších lokalit už turisté brzy volný zájezd nepořídí. Kvalitní kapacity umístěné přímo na pláži hlásí 100procentní obsazenost až do konce letních prázdnin," dodal Tůma.

Podle marketingového ředitele cestovní kanceláře Exim Tours Stanislava Zímy stouply proti loňsku ceny last minute zájezdů v průměru o stovky korun na osobu. "Pokračuje trend směrem ke kvalitnějším hotelům, jsou požadovány další služby a vybavenost hotelů - tobogány, dětské bazény, dětské kluby a programy. Drtivá většina leteckých zájezdů se prodává se službami all inclusive," uvedl.

Ze dvou milionů zájezdů se jich "na poslední chvíli" prodalo v posledních letech asi 40 procent. Letos má být tento podíl nižší.

 

Právě se děje

Další zprávy