Konec dohadů s neochotnými řemeslníky? Startuje nová služba Super soused

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
15. 9. 2015 16:00
Nová služba chce vyjít vstříc poptávce po zručných kutilech z nejbližšího okolí. Nabízí přivýdělek všem, kteří nabídnou své dovednosti. Zároveň láká na systém garancí pro ně i jejich zákazníky. Mezi ně patří zaplacení pomocníkovi až po vykonané práci, její pojištění i institut ombudsmana. Zatím ale bude dostupná jen v Praze a okolí.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Nová služba nazvaná Super soused chce uspokojit poptávku po drobných pracích v domácnosti a umožnit přivýdělek všem, kteří nabídnou své dovednosti. Projekt, jehož výhodou má být systém garancí pro obě strany, v úterý na veletrhu For Arch v Praze představili jeho zakladatelé Lívia Palásthyová a Lukáš Novák.

"Naším cílem je propojit co nejvíce zručných řemeslníků a schopných lidí s těmi, kteří je v danou chvíli právě potřebují," vysvětluje Novák. "Lidé už nemusí složitě vyhledávat mezi stovkami neznámých firem. Jednoduše zadají úkol a pak si z nabídek šitých přímo na míru vyberou tu nejvýhodnější," dodává.

Služba je v provozu zatím jen pro Prahu a okolí, registrováno je do ní momentálně několik desítek pomocníků. V nabídce se mají postupně objevit například řemeslníci, opraváři, malíři, instalatéři, elektrikáři či plynaři, ale také zahradníci, stěhováci, paní na úklid, pomocnice v domácnosti i studenti.

Zájemce o některou ze služeb - po registraci do systému - zadá na webu svůj podrobný požadavek a čeká na nabídku jednotlivých pomocníků. Vybírat si může nejvýhodnější nabídku třeba podle referencí nebo veřejně nabídnuté ceny.

Služba nabízí systém garancí. Obě strany si již na začátku dohodnou podmínky vykonané práce. Odpadnout tak mají především dohady o ceně. Po odvedení práce se zákazník a jeho pomocník vzájemně ohodnotí, pomocník přitom dostává zaplaceno až po dokončení práce a jejím schválení zákazníkem. Do té doby drží klientovy peníze provozovatelé služby Super soused - při nespokojenosti se službou mu peníze vrátí.

"Snažili jsme se předejít i případným rizikům. Vytvořili jsme proto například i institut ombudsmana pro řešení případných sporů, když by se obě strany nemohly dohodnout," uvádí Novák. "Práce máme navíc pojištěny, proto ani jedna strana nemusí mít strach z případných škod," dodává.

Registrace a příspěvky do systému jsou zdarma, služba si bere provizi z ceny úspěšně provedených zakázek. Ta nyní podle Nováka dosahuje až patnácti procent.

 

Právě se děje

před 6 hodinami

Odveta za francouzskou digitální daň, USA mohou uvalit 25procentní clo

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa dnes oznámila dodatečná 25procentní cla na zboží dovážené z Francie v hodnotě 1,3 miliardy dolarů (přes 30 miliard Kč) jako odvetu za francouzskou digitální daň. Zavedení těchto cel však odkládá o 180 dnů, aby tak poskytla čas na vyřešení sporu.

Americký obchodní zmocněnec Robert Lighthizer uvedl, že francouzská digitální daň se nespravedlivě soustředí na americké podniky působící v oblasti digitálních technologií. Ohlášená cla se podle něj týkají například francouzské kosmetiky a kabelek.

Francouzský parlament schválil tříprocentní digitální daň loni v červenci. Letos v lednu se však Francie dohodla s USA na příměří, podle kterého Paříž odloží výběr digitální daně na konec roku a Washington na oplátku prozatím nezavede odvetná cla.

Zdroj: ČTK
Další zprávy