reklama
 
 

Kouzlo s desetinnou čárkou. Kyblík KFC je v Česku o dvě třetiny dražší než v Polsku

12. 10. 2018 6:33
Dva výhodné kyblíky, ale každý za jinou cenu. V Polsku stojí 14,95 zlotých, v Česku 149 korun.

Praha/Polsko - V Česku i v Polsku rozjel řetězec s rychlým občerstvením KFC stejnou reklamní akci. Každé úterý nabízí zákazníkům 12 kousků kuřete za výhodnou cenu. V Česku je však kyblík v přepočtu na koruny proti polské verzi o dvě třetiny dražší.

"Byl jsem u příbuzných v Polsku a v televizi běžela reklama na úterní kyblík v KFC. Cena vypadala na první pohled podobně jako v Česku, jen měla o jeden řád posunutou čárku, tedy namísto 149 korun ukazovala 14,9 zlotých. Překvapilo mě to, protože v přepočtu na koruny je stejný kyblík v Česku o hodně dražší, což mi nepřipadá fér," říká Michal Sedlák, který žije v Praze.

Přesná cena polského kyblíku je od 2. října 2018 až do 20. listopadu přesně 14,95 zlotých, což vychází v přepočtu téměř na 90 korun. Český kyblík s cenou 149 Kč (od 18. září do 23. října) je tak o 66 procent dražší. 

Ačkoliv je složení polské úterní kuřecí porce trochu jiné než u nás, ve zjednodušeném "kuřecím přepočtu" má shodnou hodnotu (viz. tabulka dole). Pokud si totiž na pomoc vezmeme složení porce B-smart, která vedle hranolků nabízí za stejnou cenu buď porci kuřete, nebo dva stripy, tak nám po hypotetické výměně levé strany za pravou nakonec vyjde, že se oba kyblíky takřka shodují.

Český kyblík sice nabízí o jeden strip více, ale zase mu proti polské verzi scházejí dvě křidélka, čímž se hodnoty obou kyblíků vyrovnají. V reklamě jsou navíc oba kyblíky podle použitých fotografií zcela identické.

"Rozdíl v ceně akčního kyblíku v Česku a v Polsku je dán celkovými náklady, například rozdílným DPH, provozními i mzdovými náklady," odpovídá Ivana Dlouhá, market director KFC, na otázku, zda polský vlastník obou národních filiálek AmRest zvýhodňuje polské zákazníky proti českým. 

Úterní kyblík je podle ní speciální akce, které KFC pravidelně opakuje, aby oživil stávající nabídku. "Obecně se dá říci, že tyto akce se těší velké oblibě," dodala Dlouhá.

Polská společnosti AmRest v tuzemsku vedle KFC provozuje restaurace rychlého občerstvení Burger King, Pizza Hut a Starbucks. Loni v Česku utržila 3,5 miliardy korun, meziročně o 600 milionů korun více. Řetězci loni stoupl také hrubý zisk na 696 milionů korun oproti 559 milionům o rok dříve, připomněla ČTK.

"Kuřecí přepočet" v KFC
Česko Polsko
Úterní kyblík  Rozdíly Úterní kyblík 
6x Strips  >  3x Strips
4x Hot Wings  < 6x Hot Wings
2x Porce kuřete  < 3x Porce kuřete (stehna)
3x Strips navíc, 2x Hot Wings méně a 1 Porce kuřete méně 3x Strips méně, 2x Hot Wings více a 1 Porce kuřete více
B-smart   Ekvivalent B-smart 
2x Strips  =  1 Porce kuřete
Úterní kyblík - 1x Strip navíc, 2x Hot Wings méně  Úterní kyblík - 1x Strip méně, 2x Hot Wings více 
Úterní kyblík  Úterní kyblík 
Zdroj: Výpočet Aktuálně.cz

autor: Iva Špačková | 12. 10. 2018 6:33

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama