Kellner ukázal novou fotku. Rok 2015 patřil mezi úspěšnější, říká ve výroční zprávě PPF

Milan Mikulka Milan Mikulka
18. 8. 2016 16:42
Skupina PPF vydala svou knižní výroční zprávu za rok 2015. Tato sledovaná výroční zpráva letos mapuje i 25 let historie PPF. Jako každý rok v ní je i nová fotografie Petra Kellnera, který v PPF drží 98,92 procenta.
Petr Kellner ve výroční zprávě PPF za rok 2015
Petr Kellner ve výroční zprávě PPF za rok 2015 | Foto: Economia

Praha – Investiční impérium nejbohatšího Čecha Petra Kellnera ovládá majetek v hodnotě 567 miliard korun. Kvůli problémům v Rusku firmě loni klesl čistý zisk o desetinu, přesto PPF loni vydělala 352 milionů eur, v přepočtu tedy 9,5 miliardy korun. Tržby se propadly o 15 procent na zhruba šest miliard eur, tedy 160 miliard korun.

"V řeči čísel patřil rok 2015 pro skupinu PPF k těm úspěšnějším," uvádí Petr Kellner, který v ní drží 98,92 procenta, na začátku výroční zprávy PPF. "Na provozní úrovní se nám podařilo dosáhnout stejného zisku jako v předešlém roce a hodnota majetku, který vlastníme, opět přesáhla 21 miliard eur," upřesňuje.

Knižní podoba výroční zprávy PPF patří k nejsledovanějším a graficky nejlépe zpracovaným výkazům mezi tuzemskými firmami. Například i tím, že je v ní vždy nová Kellnerova fotka. Ten se jinak na snímcích neobjevuje.

"Výroční zpráva za rok 2015 je v jistém ohledu výjimečná: vydáváme ji v roce, kdy PPF slaví pětadvacet let své existence. Do tradičního byznysového ohlédnutí za loňským rokem se tak částečně promítá i ohlédnutí za celou historií PPF," říká v úvodním slově Petr Kellner.

"Náš příběh je totiž do jisté míry i částí příběhu České republiky, respektive budování tuzemského kapitalismu," pokračuje Kellner. "Když se ohlížím, vidím kromě velké pracovitosti a osobního nasazení i především to, že jsme se vždy snažili jít svou vlastní cestou, přemýšleli vlastní hlavou a nepodléhali nejrůznějším módním trendům. To je jeden z prvků naší DNA! A taková by měla PPF zůstat i do budoucna," píše Kellner.

Podle něj loni došlo ke dvěma klíčovým věcem v PPF – asijské expanzi Home Creditu, nejhodnotnější firmy PPF, a k rozdělení společnosti O2 na infrastrukturu a mobilního operátora.

Výroční zpráva PPF má každý rok jiný vizuální styl. Loni vydaná zpráva za rok 2014 kombinovala oficiální fotky akcionářů a managementu PPF s jejich civilními portréty. Zpráva za rok 2013 byla situovaná ve stylu polaroidových retroportrétů a ve výroční zprávě 2012 byli klíčoví lidé PPF vyfoceni při svých zálibách.

Nová zpráva za rok 2015 se nese v konzervativním duchu a manažeři včetně Kellnera jsou zachyceni ve společenském oděvu. Výroční zprávu připravilo grafické studio Najbrt. Manažery fotil Václav Jirásek, který s PPF spolupracuje dlouhodobě.

 

Právě se děje

Další zprávy