Deset developerů vládne všem. Podívejte se, kdo vytváří ceny nových bytů v Praze

Martina Marečková
21. 2. 2019 6:00
V Praze se v roce 2018 prodalo 5345 nových bytů. Více než polovinu z nich má na svědomí některý z deseti největších developerů. Podle informací ze serveru Cenovámapa.org byly celkové tržby za prodej bytů v loňském roce přes 32 miliard korun. Podívejte se na vizitky jednotlivých developerů, jejich největší projekty i na to, kdo za nimi stojí.
Vizualizace.
Vizualizace. | Foto: Skanska Reality.

6. Skanska Reality

Podle portálu Cenovámapa.org se s počtem 196 prodaných bytů loni v Praze umístila na šestém místě Skanska Reality. Sama uvádí 300 prodaných bytů.

Od svého vstupu na český trh postavil švédský developer přes osm tisíc domovů. Kromě Prahy 1 a 7 jsou jeho domy ve všech pražských obvodech, dále v Libereckém a Středočeském kraji.

Plány:
Letos Skanska Reality nabídne k prodeji byty v dalších etapách čtvrti Emila Kolbena ve Vysočanech a na přelomu roku v projektu Port Karolína v Karlíně. Developer letos startuje také výstavbu bytů v projektu Park Cihelka v Libčicích nad Vltavou. Celkem firma vlastní pozemky, na nichž postupně postaví asi čtyři tisíce bytů.

Majitel:
Stoprocentním vlastníkem je Skanska Kraft AB se sídlem ve Švédsku.

 

Právě se děje

před 23 minutami

Írán zatkl opozičního novináře Zama, spolupracoval podle něj se zahraničními tajnými službami

Íránské revoluční gardy oznámily, že zatkly íránského novináře Rúholláha Zama, který využíval komunikační aplikaci, aby posílil disent. Informoval o tom zpravodajský web BBC. Zam žil podle médií v exilu v Paříži. Okolnosti jeho zadržení jsou nejasné.

Šestačtyřicetiletý Zam, který je synem reformního duchovního Mohammada Alího Zama, byl podle revolučních gard dopraven do Íránu v rámci komplikované tajné operace. O jeho zatčení informovala íránská státní televize s tím, že krok představuje vítězství nad západními tajnými službami. Podle revolučních gard dostával novinář pokyny a ochranu od zpravodajských služeb Francie, Spojených států a Izraele. Jeho zadržení íránské úřady připsaly moderním a inovativním technikám, který byly využity k "oklamání" zahraničních tajných služeb.

Zam v minulosti odmítl, že by spolupracoval se zahraničními zpravodajskými službami. Novinář spravoval populární protivládní zpravodajský kanál Amadnews, kterému íránské úřady připisují podněcování protestů v letech 2017-2018 po sporných prezidentských volbách. Web sdílel videa z protestů, nelichotivé informace o íránských politicích a na šifrované komunikační aplikaci Telegram měl web 1,4 milionu sledujících. Íránské úřady uvedly, že kanál podněcoval násilné povstání, a následně jej zablokovaly. Později ale web začal fungovat pod jiným názvem.

Zdroj: ČTK
Další zprávy