reklama
 
 

Výrobci léků začínají uvádět ceny už v reklamách. Pro Trumpa to bylo velké téma

8. 2. 2019 13:15
Americký farmaceutický koncern Johnson & Johnson (J&J) začne tento měsíc ve svých televizních reklamách na léky zveřejňovat i jejich ceny. Podle svého pátečního prohlášení se firma stane prvním výrobcem léků, který vyhoví apelu prezidenta USA Donalda Trumpa na transparentnost v této oblasti.

Společnost sdělila, že v reklamách bude uvádět jak katalogovou cenu výrobků, tak cenu s případnými příplatky, které mohou být později zákazníkům uhrazeny. První bude lék na ředění krve Xarelto, který patří k nejčastěji předepisovaným lékům J&J. Lidé za něj měsíčně vydají až 540 dolarů (přes dvanáct tisíc korun).

Snížení nákladů na léky na předpis bylo jedním z témat Trumpovy předvolební kampaně v roce 2016, pro nižší a spravedlivější ceny léků se tento týden vyslovil také v poselství o stavu unie.

Vysoké ceny léků jsou jedním z faktorů, který prodražuje americké zdravotnictví. Téma je žhavé také v Kongresu, kde finanční výbor Senátu pozval na slyšení ohledně růstu cen léků představitele sedmi farmaceutických firem včetně J&J na 26. února, uvedla agentura Reuters.

autor: ČTK | 8. 2. 2019 13:15

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama