Italská letoviska nabízí wi-fi nebo minibar zdarma. Ubytování zlevňují až o pětinu

ČTK ČTK
Aktualizováno 17. 6. 2020 15:46
Italská letoviska zlevňují podle Asociace českých cestovních kanceláří a agentur (AČCKA) ubytování v průměru o deset až 15 procent, apartmány jsou levnější až o pětinu. Provozovatelé ubytovacích zařízení také poskytují zdarma některé doplňkové služby. Asociace to ve středu sdělila v tiskové zprávě.
Lidé na pláži v italském Minor v době koronaviru
Lidé na pláži v italském Minor v době koronaviru | Foto: Reuters

Cestovní kanceláře podle asociace uvádějí, že do Itálie na dovolenou letos pojede 180 000 Čechů. Oproti loňsku by to byl pokles o 70 procent.

Letoviska v severní Itálii, zejména Lignano, Bibione a Caorle, patří podle AČCKA mezi nejoblíbenější cíle letní dovolené Čechů, ale také Němců a Rakušanů. V lokalitách žije minimum stálých obyvatel a koronavirová nákaza se tu příliš nešířila. "K 15. červnu činí podle místních zdrojů celkový počet nakažených 99 osob," uvedla výkonná ředitelka AČCKA Tereza Picková.

Z důvodu koronavirové krize a stagnace prodeje pobytů italští hoteliéři zlevňují ubytování či poskytují zdarma jindy placené služby. Podle Pickové se jedná například o bezplatný vstup na pláž, parkování, vstupy do zábavních vodních parků, pokud jsou propojené s hotelem. Dále to může být půjčení sportovního vybavení zdarma, bezplatné občerstvení z minibaru, případně wi-fi na pokoji zdarma, řekla. 

Nižší ceny sleduje i cestovní kancelář Nev-Dama. "Ceny v Itálii jdou opravdu dolů, někde evidujeme pokles dokonce o 20 až 30 procent," sdělila mluvčí Invie Andrea Řezníčková. Za poslední měsíc podle ní prodej pobytů v Itálii, která byla koronavirem silně zasažena, roste v řádech desítek. Nejčastěji si lidé vybírají dovolenou v Kalábrii. "Odhadujeme, že postupem času bude zájezdy do Itálie nakupovat více klientů. Momentálně na plné čáře vítězí Řecko," dodala Řezníčková.

V Itálii platí povinné rozestupy mezi slunečníky, pravidelně jsou dezinfikována lehátka a dětská hřiště. Dezinfekce je pro veřejnost k dispozici u vstupů do restaurací, obchodů, hotelů, ale také na plážích a hřištích. Jídlo či ložní prádlo je hostům předkládáno zabalené, aby se předešlo kontaminaci. Nošení roušek je podle AČCKA povinné ve společných uzavřených prostorech.

Podle lékařky Jany Ježkové, která řídí služby zdravotní asistence v zahraničí u Europ Assistance, bude nutné sledovat, jak se pravidla v jednotlivých destinacích vyvíjejí. Vzhledem k tomu, že vlády přistupují k rozvolňování a zpřísňování obvykle ve vlnách, může podle ní hrát velkou roli i přesný termín dovolené.

Itálie patří u Čechů k nejoblíbenějším letním destinacím. Podle Českého statistického úřadu tam loni delší pobyt strávilo 605 000 českých turistů. Itálie byla na původní mapě ministerstva zdravotnictví zařazena jako země se středním rizikem nákazy, nyní už je mezi nízkorizikovými státy a cestovat tam i zpět je možné od pondělí bez omezení.

O zlevňování ze strany turistických středisek informoval minulý týden také chorvatský deník Večernji list. Například Sicílie se v těchto dnech podle něj pokouší přitáhnout pozornost nabídkou, že na každé tři noclehy připadne jeden zdarma. Někteří hoteliéři ve Španělsku, kam budou turisté moci až od 1. července, vyhlašují akce dvou za cenu jednoho. Část hotelů se v různých zemích snaží prodat s výraznou slevou budoucí pobyty, které si zákazníci budou moci vybrat až do konce roku 2022.

České cestovní kanceláře minulý čtvrtek uvedly, že od předminulého týdne evidují velký nárůst prodejů zájezdů do ciziny. Cestovní agentuře Invia prodeje vzrostly trojnásobně (o 290 procent), CK Fischer od pátku 5. června prodala vyšší stovky zájezdů. Nárůst hlásí také CK Exim Tours a Alexandria. Největší zájem je o Řecko. 

"Dosavadní prodeje od spuštění nové nabídky zatím výrazně předčily očekávání. Ukazuje se, že Češi mají o dovolené opravdu velký zájem, nejde jen o proklamace či dotazy, ale o reálné nákupy zájezdů," uvedl minulý týden marketingový ředitel Alexandrie Petr Šatný. Velký zájem sleduje i Exim Tours, ale podle jejího obchodního ředitele a mluvčího Petra Kostky zatím nedosahují loňských prodejů. Oproti loňsku očekává obrat na 30 procentech.

Video: Denně mi vyhrožují, prý jsem přivezl do Česka koronavirus. Jsme na odpis, říká Papež

Situace je blbá a pro cestovní kanceláře je ještě o něco blbější. Máme ministryni, která bojuje spíš proti nám než za nás, tvrdí Jan Papež. | Video: Martin Veselovský
 

Právě se děje

Další zprávy