Italská firma opouští staveniště D3. Termíny platí, dálnici dokončí Slováci, věří ŘSD

ČTK ČTK
3. 9. 2019 9:35
Italská firma Salini Impregilo z italsko-slovenského sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav, které staví část dálnice D3 Hodějovice-Třebonín za sedm miliard Kč, sdružení v podstatě opustila. Firmy změnily poměr podílů na zakázce. Salini Impregilo má nově 0,01 procenta, Doprastav 99,9 procenta. Vyplývá to z informací, které poskytl mluvčí Ředitelství silnic a dálnic Jan Rýdl.
Ilustrační snímek
Ilustrační snímek | Foto: Shutterstock

Úsek dlouhý 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, začaly firmy stavět v březnu. V červenci se dostaly do zpoždění, týkalo se dokumentace. Stavba úseku dlouhého 12,5 kilometru, který bude součástí obchvatu Českých Budějovic, by měla být hotova v létě 2022. Ředitelství silnic a dálnic stavbu přísně kontroluje, firmy zatím harmonogram dodržují, uvedl Rýdl. Pro kontrolu využívá i drony.

"Říkali jsme, že si budeme téhle stavby hledět velmi přísně, po tomto kroku bude přísnost stejně intenzivní. Prověřujeme přímo na stavbě, zda má Doprastav kapacity ji zvládnout. Porovnáváme plán nasazení techniky, lidí a technologií se skutečností na stavbě. Výkon na stavbě v tuto chvíli odpovídá," řekl Rýdl.

ŘSD nemá smlouvu s jednotlivými firmami, ale se sdružením. Smlouva je stále platná, není k ní potřebný dodatek. "Pro nás je důležité, že ve smlouvě je platný harmonogram, cena a milníky stavby, která v tuhle chvíli jede podle harmonogramu," řekl Rýdl.

S italskou firmou Salini Impregilo ukončilo spolupráci letos v březnu Slovensko kvůli pomalému postupu stavebních prací na úseku dálnice na severu země, včetně rozestavěného tunelu. Firma tam stavěla v konsorciu se slovenskou společností Dúha, byla dlouhodobě ve skluzu.

ŘSD úsek D3, který se staví od konce března, více kontroluje, i pomocí dronů, což je výjimečné. "Na základě zkušeností se zhotovitelem ze Slovenska a Polska jsme byli od samého začátku, od podpisu smlouvy a předání staveniště, velmi ostražití. Trvali jsme na termínech," řekl Rýdl.

Úsek Hodějovice-Třebonín by měl být hotový v létě 2022, stejně jako druhá, 7,2 kilometru dlouhá část obchvatu Úsilné - Staré Hodějovice za 5,28 miliardy Kč.

Zatím poslední jihočeský úsek D3 Bošilec-Ševětín dlouhý 8,1 kilometru otevřelo ŘSD na konci června. Na jaře 2020 chce stát zprovoznit další část D3 Ševětín-Borek dlouhou 10,6 kilometru s náklady 933,2 milionu bez DPH.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je 58 kilometrů.

 

Právě se děje

před 1 hodinou

Patnáctiletý chlapec přežil pád z 19. patra panelového domu v Praze

V Praze na Hájích v pátek odpoledne spadl zřejmě z 19. patra panelového domu patnáctiletý chlapec. Pád přežil, záchranáři ho po uvedení do umělého spánku převezli s vážným úrazem hlavy a pánve do Thomayerovy nemocnice, řekly mluvčí policie Eva Kropáčová a záchranné služby Jana Poštová.

Událost se stala v Kupeckého ulici po 15:00. "Hasiči na místě osobu vyprostili z přístavby, kam dopadla," řekla Kropáčová. Záchranáři podle Poštové ošetřili na místě patnáctiletého mladíka. "Uvedli jsme ho do umělého spánku, zajistili dýchací cesty, žilní vstup, zajistili podle traumaprotokolu a převezli s vážným úrazem hlavy a pánve do Thomayerovy nemocnice na traumatologii," uvedla. Policisté nyní zjišťují veškeré okolnosti události a příčinu pádu, dodala Kropáčová.

Zdroj: ČTK
Další zprávy