reklama
 
 

IKEA otvírá svojí první prodejnu v Indii. Hovězí kuličky s omáčkou zde nenajdete

9. 8. 2018 15:35
IKEA otevřela první prodejnu v Indii ve městě Haidarábád | Video: Reuters |  00:39
Lidé v Indii nejsou zvyklí si sami sestavovat nábytek. Firma tak vytvořila 150členný tým řemeslníků, kteří budou se sestavováním nábytku pomáhat.

Dillí - Švédská společnost IKEA, která je největším maloobchodním prodejcem nábytku na světě, dnes otevřela svůj první obchod v Indii. Pobočka se nachází ve městě Haidarábád, centru informačních technologií. Nábytkářský řetězec již dříve uvedl, že do roku 2025 hodlá v Indii otevřít 25 prodejen.

IKEA v Indii, která má téměř 1,3 miliardy obyvatel, cílí na rostoucí střední třídu ve městech a vysokou poptávku po zahraničních značkách a produktech životního stylu. Lidé v Indii, kde je obecně velmi levná pracovní síla, ale nejsou zvyklí na koncept, kdy si zákazníci sestavují nábytek sami, píše zpravodajský server BBC.

"Budeme se lidi snažit přesvědčit, aby zvážili model 'udělej si sám', protože tímto způsobem ušetří peníze," uvedl šéf společnosti Jesper Brodin. "Ale nejsme naivní a i na jiných trzích nabízíme služby jako je doprava domů či instalace kuchyní. Očekáváme, že v Indii bude poptávka po těchto službách trochu větší," dodal.

Firma s ohledem na tento předpoklad již podnikla neobvyklý krok a vytvořila 150členný tým řemeslníků, kteří budou zákazníkům se sestavováním nábytku pomáhat. Celkově bude obchod v Haidarábádu přímo zaměstnávat 950 lidí a dalších 1500 nepřímo pro různé druhy služeb, napsala agentura Reuters.

Vycházet vstříc indické klientele chce i restaurace v obchodě IKEA v Haidarábádu, která je s tisícovkou míst k sezení vůbec největší restaurací této firmy na světě.

Na jídelním lístku zcela chybí tradiční masové kuličky vyrobené z hovězího a vepřového masa, které by mohly být v rozporu s náboženskými zvyklostmi místních lidí. V nabídce jsou místo toho kuličky z kuřecího masa či vegetariánské. Menu obsahuje také některá typicky indická jídla, například birjání.

O tom, zda budou Indové chodit nakupovat do obchodu řetězce IKEA, ale podle BBC nakonec rozhodne cena výrobků. "Indové se hodně orientují podle cen zboží, zajímá je ale i kvalita. Nelze jim za nižší cenu nabídnout podřadnou kvalitu. Chtějí obojí," uvedl spolupracovník poradenské služby Ernst & Young Paréš Parékh.

"V tomto ohledu jsme udělali maximum, čeho jsme schopni. Takže ze 7500 produktů, které tady jsou, máme 1000 výrobků v ceně pod 200 rupií (64 korun) a 500 výrobků v ceně pod 100 rupií (32 korun)," prohlásil šéf společnosti IKEA Brodin.

Dlouho očekávaným otevřením obchodu na ploše 37 000 metrů čtverečních vrcholí více než desetileté lobbování, kdy se IKEA snažila přimět indickou vládu, aby uvolnila přísná pravidla pro zahraniční investice, která cizím společnostem bránila provozovat maloobchodní prodejny samostatně, bez místního partnera.

Indická vláda nakonec možnost stoprocentního zahraničního vlastnictví maloobchodních prodejen v případě prodeje jedné značky schválila. Zahraniční společnosti, které chtějí ve svých obchodech nabízet víc než jednu značku, je jen ve svých rukou mít nemohou.

Po jihoindickém Haidarábádu má přijít na řadu otevření poboček IKEA také ve finanční metropoli Bombaji, v hlavním městě Dillí a v Béngalúru. Na nákup pozemků a stavebních povolení už švédská firma vydala 750 milionů dolarů (16,5 miliardy korun).

Konkurenci pro švédskou firmu představují v Indii obchody Pepperfry a UrbanLadder, které nabízejí bezplatný dovoz zboží a montáž nábytku na místě. Všeobecně ale indickému trhu dominují drobní prodejci, kteří nabízejí už hotový nebo na objednávku vyrobený nábytek.

autor: ČTK | 9. 8. 2018 15:35

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama