IKEA zkouší novinku: Ve Francii si staví prodejní mini koutky v supermarketech

Kateřina Hovorková Kateřina Hovorková
12. 3. 2021 12:50
Švédský nábytkářský gigant IKEA se snaží v době, kdy jeho obchody jsou téměř po celé Evropě uzavřené, nepřijít o zákazníky. Zatímco v Česku se zaměřuje na rozšiřování nabídky výdejních míst e-shopu, ve Francii zkouší oslovit zákazníky dokonce partnerským prodejem v supermarketech.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ikea ČR

Francouzský list Le Figaro informoval, že IKEA otevřela v úterý v hypermarketu Cora ve francouzské obci Pacé nedaleko Aleconu prodejní "kout". Na 100 metrech čtverečních prodejní plochy nabídne "poradenské, prodejní a inspirační služby". Zákazníkům bude k dispozici osm zaměstnanců, kteří běžně pracují v nyní uzavřeném obchodě v Rennes. Prodejní místo bude fungovat do doby, než se budou moci znovu otevřít klasická prodejní místa.

Podobný projekt funguje už ve městě Toulon. Ve Francii společnost provozuje celkem 34 obchodů, z nichž většina zůstává kvůli koronavirovým restrikcím uzavřena. 

Také v Česku jsou obchodní domy nábytkářské a designové firmy uzavřeny. Prodejní kouty v supermarketech se ale u nás nechystají, jak potvrdil Aktuálně.cz tiskový mluvčí společnosti Petr Šašek.

"V Česku v současnosti rozšiřujeme možnosti nakupování pro naše zákazníky prostřednictvím výdejních míst v regionech. První jsme otevřeli v červnu loňského roku v Hradci Králové, pak následoval Liberec, Zlín, České Budějovice, Olomouc. Nyní jsme otevřeli výdejní místo také v Plzni, kde si od 10. března mohou lidé vyzvedávat své zásilky," říká Petr Šašek. Podle něj se v letošním roce otevřou další výdejní místa ještě v Karlovarském a Ústeckém kraji. 

Zákazník, který si zboží objedná na webu společnosti a zvolí si službu Klikni a vyzvedni, má na výběr možnost vyzvednutí právě na výdejních místech, která většinou fungují sedm dní v týdnu. Ceny za službu jsou odstupňovány podle celkové hmotnosti zboží v objednávce. Začínají na 99 Kč pro objednávky do 15 kg a maximální cena za tuto službu je 699 Kč u objednávek, které přesahují 200 kg. 

"Ve srovnání s doručením přímo do bytu zákazníci při využití výdejního místa zaplatí za službu výrazně méně," doplňuje mluvčí.

Protože se prodeje v době pandemie přesunuly právě na internet, rozhodla se IKEA už v prosinci loňského roku, že přestane vydávat svůj tradiční tištěný katalog.

"Klesal počet výtisků, ale také jsme pozorovali, že lidé mnohem více využívají náš web, aplikace a sociální média. Katalog ztrácel na důležitosti," uvedl k rozhodnutí výkonný ředitel Inter IKEA Systems Konrad Grüss. 

Nábytkářský gigant se s internetovým prostředím sžívá. Například český e-shop měl během uzavření obchodů v druhé vlně pandemie koronaviru obtíže s fungováním, kdy nezvládal nápor zákazníků. Přehlcený byl internetový obchod už na jaře. Právě na zlepšení on-line nákupů se chce společnost podle svých vyjádření v nejbližší době zaměřit. Bude investovat do IT systémů i logistických kapacit.

IKEA působí v Česku od roku 1996. Provozuje tu čtyři obchodní domy, dva v Praze, další v Brně a Ostravě. V uplynulém roce je navštívilo 9,1 milionu lidí. Tržby za minulý finanční rok firmě meziročně klesly o 166,5 milionu korun na 10,5 miliardy korun, zisk se snížil zhruba o osm procent na 1,1 miliardy korun.

 

Právě se děje

Další zprávy