Hotel Adria: S nápady, co zlepšit, přichází personál

vo
2. 12. 2011 12:09
Cenu za odpovědnost získal Hotel Adria za šetrný přístup k okolí, ale také za kreativitu zaměstnanců
Zaměstnanci hotelu sami sbírají jahody, z nich pak připravují pro hosty vlastní džem
Zaměstnanci hotelu sami sbírají jahody, z nich pak připravují pro hosty vlastní džem | Foto: Byznys a společnost

Praha - Letošním držitelem ceny TOP Odpovědná malá firma se stal Hotel Adria Praha. Ten je úspěšný díky šetrnosti k životnímu prostředí, ale také proto, že s nápady na rozdíl od mnoha jiných firem přicházejí přímo zaměstnanci.

"Touto zatím nepříliš obvyklou cestou jdeme od samého počátku, tedy od roku 1993, kdy byl náš hotel po rozsáhlé a dlouhodobé rekonstrukci znovu otevřen," říká ředitel hotelu Karel Doubek, podle kterého se lze chovat ekologicky odpovědně a přitom neslevit ze špičkových služeb.

Právě tenhle přístup přinesl hotelu v uplynulých dnech i vítězství v soutěži TOP odpovědná firma (kategorie malých podniků), již garantuje platforma Byznys pro společnost.

Čtyřhvězdičkový hotel také jako jeden z mála ve své kategorii drží prestižní ekoznačku Evropské unie "Květina".

Ta slouží k označování výrobků a služeb, které používají odpovědný přístup k ochraně životního prostředí, ale i k zaměstnancům a především hostům. Uděluje se na dva roky a třeba že se kritéria pro její držení ještě zpřísnila, hotel Adria ji loni bez problémů obhájil.

Šetrnost na růst nákladů nemá vliv

Výčet aktivit, jimiž dávají svou firemní filozofii najevo, je rozsáhlý. Zaměstnanci a spolupracovníci hotelu například pomáhají s transformací pražského centra ve zdravější a čistší město natíráním laviček, podílejí se na organizaci ekologické výchovy dětí.

Dále se aktivně účastní Evropského týdne mobility, Dne bez aut i globálního projektu Hodina Země, pečují o studánku na Petříně, nad kterou převzali patronát, nebo podporují chráněné dílny, jejichž výrobky prodávají na recepci.

A stejně šetrně a odpovědně se chovají i ve své firmě. Četnými opatřeními se jim podařilo významně snížit spotřebu energií, plynu i vody, stejně tak produkci odpadu. Ušetřili tím statisíce, aniž by zlevnili z kvality poskytovaných služeb.

"Udržitelné podnikání rozhodně neznamená zvýšené náklady, i když tomu lidé nevěří," zdůrazňuje Doubek.

S nápady přichází personál

Za vůbec nejdůležitější považuje ředitel hotelu fakt, že podněty a nápady, co a kde vylepšit, vznikají spontánně přímo mezi zaměstnanci Hotelu Adria, kterých má společnost zhruba osm desítek.

"Samozřejmě, vedení by bylo schopno přijít se spoustou nápadů, a dovedu si i představit, že by se realizovaly, ale měly by jednu vadu, lidi by tolik nebavily. Zatímco když jim dáte možnost, aby sami s nápady přicházeli, je to daleko cennější," myslí si Doubek.

Lidi pak podle něj jejich práce těší a není jim třeba připomínat, aby se usmívali a byli k hostům i sobě navzájem milí.

Vlastní džem a květiny od zaměstnanců

Právě díky nápadům pracovníků nabízí hotel řadu vlastních specialit. V létě vaří džem z vlastnoručně nasbíraných jahod, pokoje jsou místo chemických přípravků provoněné sušenými kyticemi levandule, meduňky, šalvěje, mateřídoušky a dalších bylin. Každá z květin má přitom cedulku, například: "Tuto kytici pro vás natrhala a usušila Maruška, účetní."

U snídaně každý host dostane hrníček s iniciálou svého křestního jména, který malovali spolupracovníci hotelu z chráněných dílen.
Za kvalitní služby dostala Adria také hodnocení Hoteliér roku.

"Já tomu říkám spíš Hotel roku," usmívá se Doubek, protože úspěch vnímá hlavně jako ocenění práce všech svých spolupracovníků.

 

Právě se děje

Další zprávy