reklama
 
 

Home Creditu za tři čtvrtletí klesl zisk na 5,5 miliardy korun

27. 11. 2018 7:20
Skupina Home Credit vykázala za tři čtvrtletí čistý zisk 213 milionů eur (5,5 miliardy Kč), ve stejném období loni měla zisk 232 milionů eur (šest miliard Kč). K výsledkům skupiny nejvíce přispěly operace v Číně, Rusku a Kazachstánu a také napříč všemi trhy rostoucí objem úvěrů poskytovaných on-line. Firma, která je součástí skupiny PPF a poskytuje spotřebitelské úvěry ve střední a východní Evropě, Asii a USA, to dnes uvedla v tiskové zprávě.

V samotném třetím čtvrtletí dosáhl Home Credit se ziskem 173 milionů eur (4,5 miliardy Kč) nejlepšího výkonu za několik posledních let. Jde o 75procentní meziroční zvýšení ziskovosti ve srovnání s třetím kvartálem roku 2017. V Číně se skupina po problematickém prvním čtvrtletí roku vrátila k ziskovosti. V samotném třetím čtvrtletí 2018 vykázala 88 milionů eur (2,288 miliardy Kč) o kvartál dříve vydělala 46 milionů eur (1,196 miliardy Kč).

Ve třetím čtvrtletí letošního roku poskytla skupina svým klientům nové úvěry v hodnotě přes pět miliard eur (130 miliard Kč), čímž zvýšila hodnotu nových půjček vydaných za devět měsíců roku celkem na 15,1 miliardy eur (392,6 miliardy korun), což je o 1,9 procenta více než před rokem. Od začátku roku získala 13,9 milionu nových klientů. Počet těch, jež má v databázi obsloužených klientů, stoupl na 111 milionů.

Objem nových půjček v Asii s výjimkou Číny za devět měsíců celkově rostl. Při vyjádření v národních měnách to v období od ledna do září bylo o 36,1 procenta více než ve stejném období roku 2017. Klienti Home Creditu v Rusku si půjčili o 18,2 procenta více než před rokem, v Indonésii o 90,1 procenta, v Indii o 59,3 procenta a ve Vietnamu o 16,6 procenta více.

V Česku se za devět měsíců roku zisk více než zdvojnásobil v porovnání se stejným obdobím loňska a dosáhl 15 milionů eur (389 milionů Kč). Jenom u autopůjček poskytla skupina financování přesahující miliardu korun.

Růst on-line úvěrování, který v porovnání letošních devíti měsíců s loňskem dosáhl 56 procent, pozitivně ovlivnilo jednak zvýšené využívání mobilních aplikací (v meziročním porovnání o 70 procent), jednak rozšiřování digitální integrace s obchodními partnery. V Rusku bylo 40 procent všech úvěrů poskytnuto on-line. Podíl aktivních zákazníků využívajících pouze digitální služby Home Creditu dosáhl 59,4 procenta.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.

Majoritním vlastníkem (88,6 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Jiřím Šmejcem.

fd mal

autor: ČTK | 27. 11. 2018 7:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama