Home Creditu stoupl čistý zisk na 2,16 miliardy korun, pomohl příliv nových klientů

ČTK ČTK
Aktualizováno 24. 5. 2017 8:29
Za první kvartál letošního roku zvýšila skupina Home Credit svůj čistý zisk na 80 milionů eur. Růst zisku se opíral o rozšíření obchodní sítě, nárůst nových úvěrů na dvojnásobek a další snižování rizikových nákladů. Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.
Home Credit.
Home Credit. | Foto: Home Credit

Praha - Skupině Home Credit v prvním čtvrtletí 2017 stoupl čistý zisk na 80 milionů eur (2,16 miliardy Kč), ve stejném období loni měla zisk 15 milionů eur (398 milionů Kč). Růst zisku se opíral o rozšíření obchodní sítě, nárůst nových úvěrů na dvojnásobek a další snižování rizikových nákladů, oznámila firma, která je součástí skupiny PPF a poskytuje spotřebitelské úvěry ve střední a východní Evropě, Asii a USA.

Počet aktivních klientů Home Creditu vzrostl na 23,5 milionu. Ti získali na nových úvěrech 4,29 miliardy eur (116 miliard Kč), tedy dvojnásobek, více než před rokem. I při tomto tempu nárůstu úvěrového portfolia se objem nesplácených úvěrů dále snížil na 5,7 procenta proti 6,1 procenta před rokem. V Rusku skupina využila růstový trend zaznamenaný na konci loňska.

Napříč asijskými zeměmi, kde působí, zaznamenala skupina dobré výsledky a pokračovala v expanzi svého tržního podílu. Na konci prvního čtvrtletí v Asii obsluhovala 18 milionů aktivních klientů (bez započtení klientů v Kazachstánu). V Číně jim skupina poskytla takřka 2,4krát více peněz než o rok dříve, ve Vietnamu o 76 procent více. V Indii skupina poskytla klientům v meziročním srovnání čtyřikrát více peněz a nadále investuje do rozvoje klientské báze, rozšíření sítě i do zvýšení tržního podílu.

Generální ředitel Home Credit B. V. Jiří Šmejc vyzdvihl výsledky v Rusku. "Náš tamější tým podstatně zvýšil prodeje a přitom dále snížil riziko nesplácených úvěrů. V Asii jsme prakticky všude významně posílili tržní podíl a dále do něj investujeme. V Indonésii jsme se stali jedničkou v našem segmentu a znovu tak potvrdili vedoucí postavení na trzích v Asii," uvedl.

Home Credit, založený v roce 1997 v Česku, je jedním z předních poskytovatelů spotřebitelského financování ve střední a východní Evropě, Společenství nezávislých států a Asii.

Majoritním vlastníkem (88,6 procenta) je PPF, jedna z největších investičních skupin ve střední a východní Evropě. Hlavním majitelem PPF je nejbohatší Čech Petr Kellner. Minoritním akcionářem Home Creditu (11,4 procenta) je investiční holdingová společnost EMMA OMEGA vlastněná Šmejcem.

 

Právě se děje

Další zprávy