Hitem Vánoc zůstává elektronika, skokanem roku jsou drony, potvrzují prodejci

Pavla Adamcová Pavla Adamcová
23. 12. 2015 12:03
Prodej dronů se v prosinci zvedl v řadě obchodů o stovky procent. Češi ale přesto pod stromeček nejčastěji nakupují chytré hodinky, powerbanky, mobily, notebooky či televize. Oblíbené jsou také výrobky pro péči o tělo a vlasy, hračky a kuchyňské spotřebiče, ukázala anketa Aktuálně.cz mezi prodejci.
Vánoce v internetovém obchodě
Vánoce v internetovém obchodě | Foto: Ondřej Besperát

Praha - Nákupním hitem Vánoc je i letos elektronika - zejména chytré hodinky, powerbanky, mobily, notebooky a televize. Češi pod stromeček ve velkém nakupují také výrobky pro péči o tělo a vlasy, hračky a kuchyňské spotřebiče. Největší skok v prodejích pak zažívají hlavně bezpilotní letouny zvané drony, ukázala anketa Aktuálně.cz mezi prodejci. Potvrdila tak jejich předpovědi z počátku listopadu.

"Drony jsou skutečně top hitem letošních Vánoc. K nejčastěji kupovaným značkám aktuálně patří drony výrobců DJI a Nine Eagles," říká mluvčí e-shopu Alza.cz Šářka Jakoubková. "U nás je to teprve rok stará kategorie a nárůst zájmu o drony je obrovský. Zatímco do října se jich prodávaly desítky kusů měsíčně, od listopadu jsou to stovky až tisíce kusů," potvrzuje Michala Gregorová z Mall.cz.

Prodej dronů během letošního prosince raketově vzrostl i v prodejnách Euronics. "Ve srovnání s běžným průměrem v průběhu letošního roku jeho prodeje vzrostly během prosince o 367 procent," uvádí mluvčí Euronics Marek Ingr. Nárůst prodeje o stovky procent v prosinci u tohoto zboží zaznamenal také Datart.

Ačkoli obliba dronů mezi Čechy výrazně stoupá, mezi nejprodávanější zboží se letos nezařadily.

"Nejvíce prodávané před Vánoci jsou televize, mobilní telefony, herní konzole, notebooky, outdoorové kamery, powerbanky, výrobky péče o vlasy a tělo a malé kuchyňské spotřebiče," říká mluvčí Datartu Iva Pavlousková. Zákazníci jsou podle ní ochotni více připlatit za kvalitní výrobky, a tak nakupují například kvalitní pressovače, které lze ovládat přes mobilní telefon.

U kuchyňských robotů zaznamenal až poloviční nárůst v prodejích Euronics. "Letošním vánočním hitem se v kategorii malého kuchyňského elektra také staly přístroje pro výrobu zdravých smoothie nápojů a samozřejmě odšťavňovače," dodává Ingr.

Hračky vévodí předvánočním prodejům například v prodejnách Tesco. Nejvíce jdou podle mluvčího řetězce Václava Koukolíčka na odbyt postavičky z dětských animovaných filmů, jako jsou Mimoni či Ledové království. Stálicí v oblasti hraček je pak Lego - Mall.cz letos eviduje desítky tisíc prodaných kusů této stavebnice.

Hitem jsou rovněž robotické a retro hračky. Podle Jakoubkové z Alza.cz se dobře prodává například legendární Tatra 148.

 

Právě se děje

před 3 minutami

Ředitel Všeobecné zdravotní pojišťovny Kabátek zůstane ve své funkci. Správní rada nepovažuje jeho přednostní očkování za porušení právních předpisů

Zdroj: ČTK
před 21 minutami

Zemřel fotograf Pavel Jasanský, bylo mu 82 let

Ve věku 82 let zemřel Pavel Jasanský. Byl jedním z nejosobitějších a nejinovativnějších českých fotografů 60. až 80. let minulého století, míní kurátor Pavel Vančát, který s ním spolupracoval na mnoha výstavách. Jasanský se věnoval divadelní fotografii a grafické úpravě tiskovin, fotografoval zpěváky i hudební skupiny. Spolupracoval s Divadlem za branou či Divadlem Na zábradlí.

Vytvářel subjektivní dokumenty a rozměrné snímky aktů, asambláže a plastiky. Kromě fotografií tvořil i grafiky, objekty, přemalby fotografií, projekce a instalace. V letech 1981 a 1982 se podílel na neoficiální výtvarné akci Most, kterou organizoval Jiří Sozanský a která reagovala na destrukci města Most. Po pádu komunismu spoluzaložil agenturu Signum a provozoval vlastní grafické studio Jago, v 90. letech také učil na pražské FAMU.

Zdroj: ČTK
Aktualizováno před 33 minutami

Britský prodejce oblečení Boohoo koupil značku Debenhams. Obchody převzít nechce, hrozí zánik 12 000 míst

Britský on-line prodejce oblečení Boohoo koupil zhruba za 55 milionů liber (1,6 miliardy Kč) značku Debenhams, včetně jejího webu. Žádný ze 118 obchodů, které má Debenhams na hlavních třídách britských měst, se ale Boohoo převzít nechystá. Zájem nemá ani o zaměstnance, takže v ohrožení je až 12 000 pracovních míst. 

Společnost Boohoo převzetí značek Debenhams popisuje jako transformační záležitost a označuje ji za velký krok. Podmínky dohody ale znamenají zánik pracovních míst, což v prosinci avizovali už správcové Debenhams, když zahájili likvidaci této 242 let staré firmy.

Zdroj: ČTK
Další zprávy