reklama
 
 

Hamé zvýšilo tržby. Paštiky z Česka míří třeba i do Izraele nebo Číny

Aktualizováno 23. 3. 2017 12:22
Největší podíl na tržbách společnosti Hamé měly v roce 2016 trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla. Z českého trhu pochází polovina tržeb Hamé, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.

Praha - Tržby kunovické potravinářské společnosti Hamé loni stouply o 2,7 procenta na 5,23 miliardy Kč. Společnost to uvedla na dnešní tiskové konferenci, hospodářský výsledek nezveřejnila. Český trh se na tržbách podílel z poloviny. Letos Hamé plánuje nárůst tržeb o čtyři až pět procent, společnost chce růst i pomocí akvizic.

Firma pod novým vlastníkem, norskou společností Orkla, změnila od loňska metodiku výpočtu tržeb. Nyní vykazuje takzvané čisté tržby, očištěné od bonusů a trade marketingu. Podle staré metodiky firma předloni vykázala tržby 6,01 miliardy korun.

"Velmi se nám dařilo například na domácím trhu v Česku, kde jsme narostli o více než pět procent, což je znatelně více, než v průměru rostl celý český trh potravin," uvedl k loňským číslům generální ředitel Hamé Martin Štrupl. Z českého trhu pochází polovina tržeb, 17 procent ze Slovenska, desetina z Ruska a devět procent z Maďarska. Mezi nová exportní teritoria kunovické firmy patří například Indonésie, Irák a Írán.

Tržby v Maďarsku loni stouply o 7,8 procenta, v Rusku o 1,2 procenta. Výrazně, o 112 procent, se zvýšily tržby na Ukrajině. "Daří se nám v Izraeli, hodně nyní i v balkánských zemích, Itálii, slibně se rozvíjíme i v Číně a jsme úspěšní i v průniku na nové exportní trhy, jako je Vietnam nebo Haiti," dodal Štrupl.

Hamé se loni uchytila i v Číně, na tržbách se asijská země podílí do jednoho procenta. Kojenecké výživy, kečupy, omáčky či džemy firma prodává přes e-shopy Alibaby. Hamé se chce prosadit i do dalších čínských e-shopů a výrazně rozšířit svou přítomnost v kamenných obchodních sítích v Číně.

Největší podíl na tržbách, 39 procent, měly trvanlivé masové výrobky, tedy paštiky, masové konzervy a také hotová jídla.

Letos firma plánuje investice do výroby 180 milionů korun, což je podobné jako loni. Půjde hlavně o posílení automatizace výroby v závodech, což firmě umožní vyrovnat se s nedostatkem pracovních sil na trhu.

"Půjde například o zavedení automatizovaného vkládání skla na dvou linkách současně v závodě v Uherském Hradišti, nové plně automatizované linky na výrobu ovocno-zeleninových výrobků do plastových obalů v závodě v jihomoravském Podivíně nebo zahájení kompletní modernizace bzeneckého závodu," uvedl mluvčí firmy Petr Kopáček.

Hamé loni převzala norská skupina Orkla. Hamé má v Česku a na Slovensku vedoucí pozici na trhu paštik, hotových jídel, kečupů, konzervované zeleniny, džemů a dětské výživy. Mezi nejznámější značky firmy patří Májka, Znojmia a Otma. Firma exportuje do zhruba 40 zemí, má sedm výrobních závodů v ČR a tři v zahraničí. Hamé má zhruba 2500 zaměstnanců.

autor: ČTK | 23. 3. 2017 11:22

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama