Gambrinus nabídne novou dvanáctku. Dosavadní lidé neznali

Radek Pecák Radek Pecák
29. 7. 2015 18:46
Pivovar chce změnit poměr mezi prodejem svých výčepních piv a ležáků.
Gambrinus chce oslovit hosty restaurací i novou dvanáctkou.
Gambrinus chce oslovit hosty restaurací i novou dvanáctkou. | Foto: Gambrinus

Plzeň - Pivovar Gambrinus ze skupiny Plzeňský Prazdroj chce dát lidem výrazněji najevo, že nabízí i jiné pivo než desítku. Od srpna nabídne restauracím novou nepasterizovanou dvanáctku.

"Má stupňovitost 12,25. Je v ní tedy více sladových látek, více chmele a není pasterizovaná, abychom zachovali její čerstvější chuť," říká sládek pivovaru Pavel Zítek. Lidé by v něm měli cítit pouze chmel a slad, dodává.

Obsah alkoholu je 5,2 procent, což je o dvě desetiny více, než měla původní dvanáctka. Nový ležák bude sladší než Prazdroj, ale hořčejší než Budvar.

"Pivo bude k dostání pouze v restaruacích a v čepované formě," upřesňuje Zítek. Do obchodů Gambrinus nadále dodává dvanáctistupňový ležák Gambrinus Premium.

Gambrinus hodlá v budoucnosti změnit poměr mezi prodejem svých výčepních piv a ležáků. "Dosud je to devedesát procent k deseti ve prospěch desítky. Musíme přiznat, že s výjimkou několika převážně hornických regionů dosud nebyla naše dvanáctka vůbec známá," uvádí Zítek. Desítka je podle něj "určená na zahnání žízně během pracovního týdne, zatímco dvanáctka je pivo pro posezení s přáteli".

Do budoucnosti neplánuje Gambrinus rozšířit nabídku o nový stále vařený typ piva. Zůstane u desítky, jedenáctky, dvanáctky a tmavého piva. "Chceme ale připravovat třeba každý měsíc jiný typ speciálu," dodává Zítek.

Letošní léto si Gambrinus z hlediska prodeje velmi pochvaluje. "Za posledních deset let nepamatuji lepší," říká obchodní ředitel pro gastronomii Tomáš Mráz.

 

Právě se děje

Další zprávy