Foto: Podívejte se, jak vznikal herní epos Kingdom Come zasazený do české historie

Klikněte pro vstup do fotogalerie.
Počítačová hra Kingdom Come: Deliverance se začne prodávat v úterý 13. února - čtyři roky poté, co se nový projekt Dana Vávry zapsal mezi nejúspěšnější projekty na Kickstarteru. Ambiciózní projekt hry na hrdiny bez draků a magie měl původně vyjít už před dvěma lety, ale to by bylo příliš snadné. Z původního třicetičlenného týmu se studio Warhorse rozrostlo na 120 lidí v Praze a další desítky spolupracovníků a subdodavatelů.
Kingdom Come: Deliverance je hra zasazená do období na přelomu vrcholného a pozdního středověku, kolem roku 1403. V té době už Jan Hus kázal v Betlémské kapli, Karel IV. zemřel a jeho nástupce Václav IV. trávil čas v zajetí z pokynu svého bratra Zikmunda. Země na pokraji občanské války v atraktivním období evropských dějin dává prostor pro příběh, který zahrnuje šermířské duely, velké bitvy i dobývání hradů.
Uživatelské prostředí hry i marketingové materiály připomínají středověké kresby a malby. Standarta na kopí byla k vidění na bitvách historických šermířů, proto rytíři v logu chybí královská korunka - používání královských znaků je proti pravidlům.
Na chodbě Warhorse Studios je k vidění sada scénářů, které obsahují milion slov - to je jako kompletní Harry Potter. Pravý sloupeček je složený z notového zápisu originální hudby, kterou složil Jan Valta a jejíž herní proměny zajistil Adam Sporka.
Foto: Warhorse Studios
Otakar Schön
Aktualizováno 13. 2. 2019 10:10
Před rokem se začala prodávat mezinárodně úspěšná česká počítačová hra Kingdom Come: Deliverance, nejdražší a jeden z nejúspěšnějších českých titulů, jehož vývoj stál stovky milionů korun. Loni těsně před vydáním jsme se byli podívali do vývojářského studia Dana Vávry. Viděli jsme, jak vypadá scénář s milionem slov, jak se nahrávají herecké výkony, vytvářejí animace a co všechno musejí dělat testeři, aby si hráči výlet do doby před husitskými válkami užili.
 

Právě se děje

Další zprávy