Firemních letenek se loni prodalo více. Roste zájem o Skandinávii, ubývá letů do Moskvy

ČTK ČTK
14. 2. 2016 9:20
Prodej firemních letenek se v minulém roce zvýšil o tři procenta. Důvodem je hlavně ekonomické oživení a růst investic. Zvýšil se zájem o Skandinávii, Island, Hamburk nebo pákistánský Islámábád, méně se kvůli bezpečnosti létá naopak do Moskvy a Paříže. Podobným tempem by poptávka měla růst i letos, očekávají prodejci.
Cestující v letadle. Ilustrační foto
Cestující v letadle. Ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Prodeje letenek firemní klientele loni rostly tříprocentním tempem. Vyplývá to z ankety mezi tuzemskými prodejci, kteří se na tuto klientelu zaměřují. Podobný nárůst firmy očekávají i v letošním roce.

"Rostoucí zájem o letenky evidujeme především u stavebních firem, které míří do Skandinávie a na Island,

 do těchto destinaci meziročně přibylo o 30 procent," uvádí ředitel portálu Letuška.cz Josef Trejbal. Vyšší poptávka po severských zemích může podle něj souviset například s rozvojem projektů v oblasti dopravní infrastruktury.

Kromě severských zemí pak významně rostou prodeje letenek firmám například do turecké Ankary, pákistánského Islámábádu nebo německého Hamburku,“ dodává Martina Hrnčířová, manažerka prodeje společnosti Orbix. Tato společnost patřící do skupiny Student Agency naopak registrovala pokles prodejů například do Moskvy, Amsterodamu nebo Paříže a Marseille.

Kromě nabídek leteckých společností se na růstu či poklesu zájmu o jednotlivé destinace projevují hlavně obchodní příležitosti, které v místě cest tuzemské firmy mají a samozřejmě ekonomický vývoj v regionu. Podle Hrnčířové nicméně prodeje i v případě firemních zákazníků do značné míry ovlivňuje i bezpečnostní situace, což je pravděpodobně důvodem poklesu cest do Moskvy nebo Paříže.

Průměrná cena letenek podle Orbixu dosahovala necelých 11 tisíc korun včetně letištních poplatků, meziročně tak byla o 1,27 procenta nižší. Trend snižování nákladů na služební cesty trvá již několik let a projevuje se především přesunem cestujících z vyšších tříd do ekonomické třídy a vyšším využíváním nízkonákladových dopravců. Zároveň ale firmy stále častěji vysílají na cesty kromě managementu i další zaměstnance, například techniky, montéry a další provozní odborníky.

Na nadzvukových stíhačkách Gripen už nelétám proto, že česká armáda mi nedala neplacené volno na závody v akrobatickém létání Red Bull Air Race, říká bývalý armádní pilot Martin Šonka. | Video: DVTV
 

Právě se děje

Další zprávy