Fiat válčí s Volkswagenem. V Itálii láká majitele konkurenčních vozů na výrazné slevy

jpr, jih
6. 10. 2015 17:30
Fiat se snaží využít skandálu VW a nabízí slevu až 1500 eur každému, kdo se zbaví modelu německého výrobce. Pokračují tak vyostřené vztahy obou automobilek. Fiat je v Itálii jedničkou automobilového trhu, Volkswagen je hned za ním.
Ilustrační snímek.
Ilustrační snímek. | Foto: Radek Pecák

Turín – Italská automobilka Fiat se snaží využít skandálu Volkswagenu, který podváděl během emisních testů. Německé automobilce chce na Apeninském poloostrově odlákat zákazníky nabídkou slevy až téměř 1500 eur každému, kdo se rozhodne vyměnit vůz jakékoliv značky německého koncernu za Fiat.

Mluvčí turínské automobilky zprávu zatím odmítl komentovat. Podle zpráv listu Il Giornale daily však byla celá akce potvrzena autorizovanými prodejci. Specifické zacílení výměny aut na jednu značku je podle agentury Bloomberg unikátní a potvrzuje nepřátelské vztahy obou výrobců.

Ředitel Fiatu Sergio Marchionne v roce 2012 obvinil VW z vytvoření "krvavé lázně" v Evropě kvůli cenové strategii německé automobilky, kterou se snažila poprat s propadem trhu. VW odpověděl hrozbou odchodu z Evropského sdružení výrobců automobilů (ACEA), které v té době vedl právě Marchionne.

Fiat je v Itálii jedničkou automobilového trhu, co se obratu týče, Volkswagen je hned za ním. Nabídka turínské automobilky platí právě jen v Itálii a začíná na 500 eurech při nákupu Fiatu Panda. Takřka 1500 eur dostanou současní majitelé aut z koncernu VW, kteří se rozhodnou pro nákup vozu Jeep Grand Cherokee. Automobilka Jeep patří pod koncern Fiat Chrysler.

Skandál koncernu Volkswagen vypukl 18. září, kdy americká Agentura pro ochranu životního prostředí (EPA) obvinila VW, že u vozů s naftovými motory používal software umožňující při testování emisí skrývat vysoce nadlimitní hodnoty toxických oxidů dusíku. Celá kauza se má týkat až 11 milionů vozů po celém světě. Jen osm milionů z nich je v Evropě.

Během úterý pak unikly z Wolfsburgu informace, podle kterých koncern zvažuje tři alternativy řešení. U vozů s větším objemem motoru by mělo stačit odstranění vadného softwaru. V případě menších motorů je třeba namontovat nový katalyzátor. Krajní varianta počítá i s výměnou vozu. Konkrétní postup musí do zítřka představit německým úřadům.

 

Právě se děje

Další zprávy