reklama
 
 

Facebook chystá revoluci. Firmám skryje příspěvky, musí si připlatit

AKTUALIZOVÁNO 24. 10. 2017
V několika zemích včetně Slovenska začalo testování zásadní změny: Facebook ukazuje pouze příspěvky přátel a reklamu. Vydavatelé médií i majitelé obchodů s facebookovými stránkami tak přicházejí o snadnou propagaci.

Bratislava - Na Slovensku a v několika dalších menších zemích testuje Facebook novou podobu své hlavní stránky. Zmizely z ní příspěvky ze stránek, kterým uživatelé dali palec nahoru. Sociální síť tak zkouší oddělit podstatné od nepodstatného z pohledu uživatelů a dostat z firem více peněz za reklamu. 

Příspěvky ze stránek mediálních domů, internetových obchodů či politických stran odsunul Facebook do nové záložky nazvané v češtině Průzkumník příspěvků. Ta je v současné "hlavní" podobě Facebooku schovaná. Jediný způsob, jak se dostat uživatelům na oči, je pro majitele stránek zaplacení reklamy.

Na testování změn a jejich možný vliv upozornil slovenský Denník N, kterému je potvrdil i viceprezident největší sociální sítě Adam Mosseri s tím, že tento test bude probíhat několik měsíců. Facebook zároveň podle vyjádření pro The Guardian v současnosti neplánuje globální spuštění nové podoby newsfeedu.

Čtete rádi Aktuálně.cz?

Čtete rádi Aktuálně.cz?

Hlasujte pro nás v internetové anketě Křišťálová lupa 2017 v kategorii Zpravodajství. Za vaše hlasy děkujeme!

HLASOVAT ZDE >>>

Facebook s nasazením testovací verze začal v noci ze středy na čtvrtek na Slovensku, Srí Lance, v Bolívii, Guatemale, Srbsku a Kambodži.

Podle analýzy informací o aktivitě uživatelů Facebooku na stránkách 60 slovenských médií se po prvních dnech testování ukázal dramatický propad schopnosti oslovit potenciální čtenáře o desítky procent. Zároveň, alespoň zatím, nedošlo k propadu návštěvnosti webových stránek zpravodajských serverů.

autoři: ots, Ekonomika | 24. 10. 2017

Související

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    Komerční sdělení
    reklama

    Sponzorované odkazy

    reklama