reklama
 
 

E-shopy hlásí rekordní týden, vánoční nákupy vrcholí

16. 12. 2016 14:20
Jednička na trhu, Alza.cz, poprvé během jednoho týdne dosáhla miliardového obratu. Celkem Češi během letošní vánoční nákupní sezony utratí rekordních 31 miliard korun.

Praha - Tržby českých e-shopů jsou v letošní předvánoční sezoně rekordní, potvrzují se tak předpovědi. Po celý rok rostou tržby internetových a zásilkových služeb o pětinu až čtvrtinu oproti loňsku.

Například Alza.cz během posledního týdne poprvé dosáhla miliardového obratu. Růstu tržeb internetových obchodů výrazně pomohly i slevové akce v takzvaný Černý pátek.

Vánoční nákupy v českých internetových obchodech letos vrcholí od středy 14. do pondělí 19. prosince. Denní obrat e-shopů se v tyto dny blíží jedné miliardě korun. Celkem Češi během letošní vánoční nákupní sezony utratí rekordních 31 miliard korun, vyplývá z odhadu Asociace pro elektronickou komerci.

"Dosáhli jsme historického úspěchu - miliardového obratu za sedm dní a největší denní tržby v naší historii. Poprvé překonala Alza hranici miliardového obratu před 11 lety. Tehdy se však jednalo obrat za celý rok," uvedl ředitel marketingu Alzy Karel Kučera.

Internetovému obchodu s elektronikou CZC.cz meziročně vzrostly v posledních týdnech tržby o 20 procent. "Zvýšenému zájmu ze strany zákazníků se oproti minulému roku těší převážně herní konzole, skládané počítačové sestavy a nositelná lifestylová elektronika," uvedl marketingový ředitel Michal Gabriel.

"Podle předpokladů nastal nejsilnější týden v roce. Lidem přicházejí výplaty, takže od pondělí rostou prodeje o 20 procent meziročně a o čtvrtinu proti předešlému týdnu. Největší nákupní horečka však přijde dnes a zítra (v sobotu), kdy očekáváme meziroční nárůst v rozmezí mezi 30 a 50 procenty," uvedla šéfka Slevomatu Marie Chytilová. Největší poptávka je podle ní v tomto týdnu po adrenalinových zážitcích. Lidé nakupují také výběrové šunky, kvalitní vína, výběrový alkohol, vyhlášené čokolády a podobně.

Také na e-shopu Euronics.cz už letošní tržby překonaly loňské. "V listopadu byl nárůst výraznější, což přičítáme velmi úspěšné akci Black Friday, v prosinci evidujeme mírný meziroční nárůst," uvedla mluvčí Euronics Lenka Mastešová. Podle ní roste mezi zákazníky zájem o osobní odběr zboží v prodejnách.

Radek Ondrášík z e-shopu Notino.cz vidí za růstem předvánočních prodejů několik důvodů. "Určitě je to kombinace přirozeného růstu prodejů přes internet a také komunikace, jakou jsme v letošním roce zvolili. K tomu se přidává i rozšíření sortimentu," dodal.

autoři: ČTK, Ekonomika | 16. 12. 2016 14:20

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama