Rohlík.cz se rozšíří do měst nad 30 tisíc obyvatel, e-shop chystá expanzi

ČTK ČTK
2. 2. 2016 10:02
Nyní služba funguje v Praze a v Brně. Do konce roku chce potraviny rozvážet ve všech městech nad 30 000 obyvatel. Letos chce Rohlik.cz utržit kolem 750 milionů korun v Praze a v Brně a dalších 500 milionů korun v nových lokalitách. V expanzi má supermarketu pomoci i investice 50 milionů korun od stávajících investorů. Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent.
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Thinkstock

Praha - Internetový obchod s potravinami Rohlik.cz letos rozšíří rozvoz na velkou část území Česka. Nakoupit on-line tak půjde na konci roku ve všech městech nad 30 000 obyvatel. Nyní služba funguje v Praze a v Brně. Rohlik.cz letos plánuje tržby 1,2 miliardy korun, když loni činily 300 milionů korun.

V letošním roce chce Rohlik.cz utržit kolem 750 milionů korun v Praze a v Brně a dalších 500 milionů korun v nových lokalitách. V expanzi má supermarketu pomoci i investice 50 milionů korun od stávajících investorů.

Na jaře by e-shop měl své služby nabídnout ve velkých městech jako jsou například Plzeň, Hradec Králové či Pardubice. Následovat by měla další města, a to včetně těch menších. "Podrobnosti expanze do velké části Česka zatím nechceme prozrazovat. Můžeme ale říct, že cílem ke konci roku 2016 je možnost nakoupit na Rohlik.cz ve všech městech nad 30 000 obyvatel," uvedl spoluzakladatel Rohlik.cz Tomáš Čupr.

Během loňského podzimu přešel Rohlik.cz na vlastní logistiku. V Praze tak nákupy doručuje téměř 50 rozvozových aut a v únoru se k nim přidá dalších 20.

"Letos nás čekají další velké výdaje za logistiku. Před Vánocemi jsme v rekordní den dokázali z pražského skladu expedovat kolem 50 000 kusů zboží a letos by toto číslo mělo vzrůst až na 200 000 kusů za jediný den," uvedl Čupr.

Trh s on-line nákupem potravin v tuzemsku roste každý měsíc o desítky procent. Loni Češi utratili v e-shopech s potravinami zhruba dvě miliardy korun, letos by se obrat mohl zvýšit na čtyři miliardy korun, uvedl minulý týden šéf on-line supermarketu Kolonial.cz Petr Vyhnálek.

Nejčastěji on-line nakupovanými položkami ze sortimentu potravin jsou podle něj nápoje, ovoce a zelenina, káva a mléko. Celkem sortiment e-shopu zahrnuje 9000 položek od 200 dodavatelů. E-shop zaváží oblast Prahy, části středních Čech a Plzeňska.

Nejdéle na trhu působí Potraviny on-line obchodního řetězce Tesco, služba je dostupná v sedmi krajích a má přes 200 000 registrovaných uživatelů. Počet hráčů na on-line trhu s potravinami loni rychle rostl, působí zde také například Kosik.cz, Nakupdomu.com, Myfoodmarket.cz, Potravinydomu.cz, NakupteSi.cz a další.

 

Právě se děje

Další zprávy