Dubaj není jen luxus, chceme přilákat i rodiny s dětmi, říká zástupkyně turistické agentury

Jana Kohoutová Jana Kohoutová
16. 9. 2016 9:00
Nově otevřená dubajská vládní agentura v Praze brzy spustí kampaň, jejímž cílem bude do Dubaje přilákat zejména rodiny s dětmi. Nezaměřujeme se jen na zákazníky, kteří hledají luxus, říká v rozhovoru pro Aktuálně.cz Jessie Ling, ředitelka pro strategická partnerství na zámořských trzích z Dubai Tourism. Podle ní chce Dubaj také nabídnout alternativu lidem, kteří se bojí kvůli bezpečnostní situaci odcestovat do Turecka, Egypta či Tuniska.
Dubaj - Emirates Towers.
Dubaj - Emirates Towers. | Foto: Victor Romero

Aktuálně.cz: Co můžete v Dubaji nabídnout turistům z České republiky?

Jessie Ling: Nejprve se musíme zeptat, co Češi vůbec na dovolené chtějí. Tradičně hledají slunce, pláže a moře. Navštěvují také města, protože si v nich můžou užít zábavu. V Dubaji mají obojí – pláž i město naráz. Je to zkratka přednost, kterou Dubaj nabízí. Pak rozlišujeme několik nabídek - luxusní, rodinné, pro páry a pro seniory.

Jessie Ling
Jessie Ling | Foto: Matej Slávik

Co byste doporučila?

Za poslední týden se v Dubaji otevřely tři velké atrakce. Jednu z nich představuje Dubajská opera. Ve stejný den byl také otevřen největší světový zábavní park IMG Worlds of Adventure. V parku se nachází Lost Valley, kde se představí Dinosauří dobrodružství (Dinosaur Adventure). Je tam také Zázračné dobrodružství (Marvel Adventure) se Spidermanem a všemi kreslenými postavičkami, které lidé znají, a Kreslená síť (Cartoon Network). Otevřeno je 365 dní v roce. Třetí „atrakcí“, která se otevřela minulý týden, je Outlet Village. Ta poskytuje příležitost lidem, kteří jsou „shopaholiky“.

Všechny tyto zmiňované aktivity nicméně cílí na skupinu spíše mladších lidí či rodin. V úvodu jste zmiňovala i seniory. Co může Dubaj nabídnout jim?

Náš výzkum ukázal, že čeští návštěvníci jsou poměrně unikátní. Je to dáno hlavně tím, že cestuje poměrně velké procento lidí nad 55 let. Ti samozřejmě hledají mnohem více odpočinku než zábavy. Dubaj jim nabízí jedno- až pětihvězdičkové hotely. Podobným trhem je snad pouze Japonsko, kde je většina cestovatelů už v důchodu.

Jsou lidé, kteří přicházejí do Dubaje třeba jen na pár dní?

Ano. Podle Vize cestovního ruchu 2020 (Tourism Vision 2020) chceme do roku 2020 přilákat 20 milionů turistů. V současné době jich máme zhruba 14,2 milionu.  Abychom těchto čísel dosáhli, nestačí pouze přilákat nové lidi, potřebujeme lidi také přimět, aby se vraceli. A právě víkendové pobyty jsou dobrým způsobem, jak toho docílit. Během celého roku máme nabitý kalendář různými akcemi, včetně víkendů.

Jakými dalšími projekty chcete zvýšit počet turistů?

V následujících třech až čtyřech měsících otevře další zábavní park s názvem Dubai Parks and Resorts. Ten bude ještě mnohem větší než IMG Worlds. Vedle klasického Legolandu se tam bude mimo jiné nacházet vůbec první vodní Legoland na celém světě. Dále tam bude Bollywood Parks, který by měl přitáhnout zejména turisty z Indie, Riverland a Motiongate (zábavní park inspirovaný Hollywoodem - pozn. red.) v kooperaci s partnery Dreamworks, Sony Pictures a LionsGate.

Kolegyně mi říkala, že před pár let zpátky zažila v Dubaji na letišti segregaci mužů a žen. Byla tam fronta pro muže a fronta pro ženy. A necítila se při tom vůbec příjemně. Chcete pracovat i na zlepšení této situace? Jak to funguje v současné době?

V Dubaji žiji tři roky a vlastně jsem nikdy nic takového neviděla. Snad jediný případ, který mě napadá, byl, když jsem viděla ženu, která nesla dítě, tak jí pustili dopředu, aby kontrolou prošla rychleji. Jednalo se tedy spíše o privilegium a ne segregaci v pravém slova smyslu. Podobné situace se stávají i v bankách – existují fronty pro ženy a pro muže. Nicméně ne kvůli segregaci, spíše tak chtějí ženám nabídnout více soukromí. Ženy, zejména ty ze Středního východu, se mohou ve frontě mezi muži cítit poněkud nepříjemně. Ženská fronta je obvykle mnohem rychlejší než ta mužská. Moji mužští kolegové z Emirátů mi vždycky říkají, že do banky posílají radši manželku, protože ženská fronta je menší než ta mužská.

Vnímáte lidi, kteří dříve jezdili do „problematických zemích“ jako je Egypt, Tunis či Turecko, jako potenciální příležitost získat nové klienty?

Ano. Jak jsem řekla, potřebujeme nové zákazníky, abychom dosáhli čísel, která chceme. Na mnoha trzích nicméně vždycky panují nějaké mylné představy. Nejen v Čechách. Lidé věří, že Dubaj je destinace, kterou si mohou dovolit jen bohatí. Ve skutečnosti je v Dubaji více jedno- až tříhvězdičkových hotelů než těch pětihvězdičkových. Nezaměřujeme se tedy jen na zákazníky, kteří vyhledávají luxus. Proto zde cítíme příležitost. Chceme dát zákazníkům, kteří dříve cestovali do Egypta, Tunisu či Turecka, alternativu. A v Dubaji ji mají.

Na internetu uvádíte, že byste do budoucna také rádi přilákali byznysmeny. Hodláte jim pomoci s navazováním dalších kontaktů či jejich zprostředkování, pomoci s výběrem prostor?

Zhruba 20 procent lidí, kteří přijedou do Dubaje, můžeme zařadit do skupiny obchodních cestujících. Je zřejmé, že utratí více než obyčejní cestující. V oblasti Středního Východu, severní Afriky a jižní Asie zaujímá Dubaj v této sféře vedoucí postavení. Proto k nám přichází hodně podnikatelů a byznysmenů, kteří se účastní konferencí, výstav nebo k nám přicházejí kvůli nejrůznějším pobídkám. Služební cesty jsou něčím, co se bude vždycky dít, protože v Dubaji sídlí mnoho nadnárodních společností. Navíc doufáme, že pokud někdo přijede do Dubaje za obchodem, vrátí se zpět jako obyčejný turista.  Člověk město „ochutná“, a pak chce více, protože během obchodních schůzek moc věcí nestihne. Co se prostor týče - Dubajské obchodní centrum, které jsme postavili v 70. letech, je vlastně také největší v regionu. Hostí řadu výstav – spotřebitelské výstavy, ale i jednu z největších cestovních výstav Arabian Travel Market.

Vlastně jsem se spíše více ptala více na služby, které můžete byznysmenům nabídnout. Myslím, zprostředkování kontaktů, dojednání schůzky dvou společností a podobně.

Máme několik organizací, které se touto problematikou zabývají. Například Dubai Department of Economic Development nebo Dubai Chamber of Commerce and Industry. Vždycky se nicméně snažíme firmy nasměrovat na správnou organizaci, která má kontakty na další firmy, které by třeba bylo vhodné propojit.

Jak je to s bezpečnostní situací? Přece jen se lze v Dubaji setkat s naprosto odlišnou kulturou od té naší české. Myslíte, že to může být problém?

Nemyslím si. Dubaj je velice moderním městem s multikulturní společností. Ve městě žije přes 200 různých národností – od lidí z Latinské Ameriky, Spojených států, Kanady přes Evropu až po lidi z Austrálie, Nového Zélandu či různých částí Asie. Bezpečnost je pro dubajskou vládu na prvním místě. Dubaj proto také patří k dvaceti nejbezpečnějším městům na světě. Jelikož se jedná o zemi Středního Východu, můžou mezi lidmi panovat obavy z případných restrikcí. Stejně jako u bezpečností situace se ale není třeba ničeho obávat. 

 

Právě se děje

Další zprávy