Dr. Max rozliší své lékárny, část se přiblíží drogeriím

Lucie Hrdličková
5. 5. 2015 13:50
Řetězec, vlastněný investiční skupinou Penta, plánuje v příštím roce v rámci nové strategie přeměnit asi padesát větších poboček.
Foto: Jan Rasch

Praha Řetězec Dr. Max se postupně zaměří na rozlišení lékáren podle jejich lokality a zákazníků. “Například obchodní centra dobře fungují na volně prodejné léky a další věci, které tvoří až 80 procent prodejů,” říká šéf řetězce Daniel Horák. Naopak do lékáren při poliklinikách chodí lidé primárně pro předepsané a doporučené medikamenty.

Řetězec, vlastněný investiční skupinou Penta, plánuje v příštím roce v rámci nové strategie přeměnit asi padesát větších poboček. Podobat by se měly první “předělané” vlaštovce v pražských Letňanech. Dr. Max hledá inspiraci u Boots, největšího lékárenského řetězce ve Velké Británii, který z velké části připomíná spíše drogistické řetězce než lékárny. “Tam, kde jsou větší prostory, chceme nabídnout něco dodatečného,” naznačuje Horák. “Nebudeme prodávat šampony,” dodává.

Dr. Max mimo jiné nabídne širší sortiment pod svými privátními značkami. Vedle některých volně prodejných léků, doplňků i zdravotnických pomůcek dnes takto prodává už třeba různé řady kosmetiky.

Největší expanzi už má řetězec Dr. Max za sebou. “Už nevidíme velkou příležitost pro nákupy, spíše budeme kupovat jednotlivé lékárny. Zároveň budeme zlepšovat ty stávající,” říká Horák. Firma v minulosti posilovala především pohlcováním menších konkurentů, v druhé polovině loňského roku koupila sítě Novolékárna a Harmonia.

“O méně než deseti lékárnách uvažujeme, že je zavřeme. Víme, že jsou, nebo budou ztrátové. Nacházejí se vesměs v nevýkonných obchodních centrech,” říká Horák.

Tržby provozovatele Dr. Max, společnosti Česká lékárna holding, loni dosáhly 12,4 miliardy korun, což je zhruba na stejné úrovni jako před rokem. Celkový obrat trhu lékáren v Česku je odhadován na 50 miliard korun.

Dr. Max nyní provozuje 370 lékáren a je tak jedničkou na trhu. Následují sítě Alphega (Alliance Healthcare) s 250 pobočkami a Benu se 170 pobočkami. Řetězce ovládají zhruba třetinu tuzemského trhu, na němž je celkem přes 2800 lékáren.

 

Právě se děje

Další zprávy