Dopustili jsme se chyby, přiznal šéf Boeingu. Doufá, že letouny získají zpět důvěru

ČTK ČTK
Aktualizováno 16. 6. 2019 20:50
Šéf americké společnosti Boeing v neděli připustil, že se firma dopustila chyby při zavádění problematického systému varování v pilotní kabině letounů Boeing 737 MAX. Zároveň předpověděl, že potrvá nějaký čas, než výrobce znovu získá důvěru zákazníků, otřesenou dvěma leteckými katastrofami s 346 oběťmi na životech. Ty vedly k zákazu létání zmíněných strojů po celém světě
V předvečer pařížského aerosalonu přiznal šéf Boeingu Dennis Muilenburg pochybení firmy.
V předvečer pařížského aerosalonu přiznal šéf Boeingu Dennis Muilenburg pochybení firmy. | Foto: Reuters

V předvečer pařížského aerosalonu předseda představenstva a výkonný ředitel Dennis Muilenburg podle tiskových agentur prohlásil, že Boeing nedokázal "konzistentně" komunikovat s regulátory a zákazníky, což bylo "nepřijatelné".

Federální úřad pro leteckou dopravu v USA vytkl výrobci, že déle než rok neinformoval úřady o vadách svého programu v pilotní kabině typu Max. Piloti se zlobí, že je společnost neinformovala o novém softwaru, který byl v pozadí havárií v Indonésii a Etiopii. "Jasně jsme se dopustili chyby," připustil.

Muilenburg slíbil transparentnost při opětovném uvádění letounů 737 MAX zpět do provozu, což by se podle něj mělo stát v letošním roce. Boeing podle něj čelí událostem s "pokorou" a zaměřuje se na obnovení důvěry. Domnívá se však, že výsledkem bude "lepší a silnější společnost".

Boeing 737 MAX 8 společnosti Ethiopian Airlines se 10. března zřítil krátce po startu z etiopské metropole Addis Abeby. Na palubě bylo 157 lidí, nikdo nepřežil. Stejný stroj měl nehodu loni v říjnu, kdy letadlo nízkonákladové společnosti Lion Air se 181 pasažéry a osmi členy posádky na palubě havarovalo krátce po startu z letiště v Jakartě. Ani tehdy neštěstí nikdo nepřežil.

 

Právě se děje

před 19 minutami

Tunel Blanka se po čtyřech letech dočkal kolaudace

Tunel Blanka je po čtyřech letech od zprovoznění zkolaudován. Odstraněna byla podmínka dostavby vnějšího okruhu. Náklady stavby jsou asi 40 miliard korun.

Zdroj: ČTK
Další zprávy