reklama
 
 

ČSA mezi nejhoršími. Nový žebříček aerolinek dle zákaznického servisu není lichotivý

10. 5. 2019 15:49
Jedničkou ve kvalitě poskytovaných služeb se letos staly aerolinky Qatar Airways. Naopak mezi nejhorší dopravce se zařadily společnosti Thomas Cook Airlines a EasyJet. Ukázal to žebříček společnosti AirHelp pro rok 2019, který pravidelně porovnává úroveň světových leteckých společností a letišť. České aerolinie (ČSA) se v něm umístily na 59. příčce z celkem 72 hodnocených aerolinek.

Společnost AirHelp již posedmé ohodnotila aerolinky podle kvality poskytovaných služeb, dodržování letových časů a jednání s klienty v případě, že se objeví komplikace. Světová letiště pak zhodnotila z hlediska kvality nabízeného jídla, možností nakupování, poskytovaných služeb i vystupování personálu.

Data přitom firma čerpá nejen z vlastní databáze, ale také z databází ostatních firem a z loňských zkušeností zhruba 40 tisíc pasažérů ze 40 zemí světa.

Top 5 nejlepší aerolinek 2019

Aerolinky Hodnocení (z 10)
1. Qatar Airways 8,23
2. American Airlines 8,07
3. Aeromexico 8,07
4. SAS 8,07
5. Qantas 8,04

Zatímco aerolinky z posledních míst letošního žebříčku se dočkaly průměrného ohodnocení svých služeb necelými 5,3 bodu z deseti, ty nejlepší - Qatar Airways - obdržely 8,23 bodu. American Airlines spolu s Aeromexico a skandinávskými SAS pak shodně získaly 8,07 bodu z deseti.

Český dopravce ČSA, který skončil pod průměrem žebříčku, dosáhl celkového hodnocení 6,31 bodu z deseti. Za dodržování letového času získaly aerolinky rovných šest bodů, kvalita jejich služeb byla oceněna na 7,7 bodu a reklamace pouze na 5,2 bodu z deseti. Umístily se tak na nelichotivé 59. příčce z celkem 72 aerolinek.

Pět nejhorších aerolinek 2019

Aerolinky Hodnocení (z 10)
68. Ryanair 5,60
69. Korean Air 5,49
70. Kuwait Airways 5,40
71. EasyJet 5,29
72. Thomas Cook 5,26

Špatně si ovšem na 20. místě s hodnocením 7,59 bodu nevedly polské aerolinky LOT. Dobře na tom je také maďarský nízkonákladový dopravce Wizz Air, kterému letos patří 22. místo.

Britský dopravce British Airways skončil v žebříčku nejlepších leteckých společností světa na 23. místě s ohodnocením 7,54 bodu. Hned za ním se umístila německá Lufthansa (7,52 bodu). Ruský Aeroflot obsadil 32. místo s 7,17 bodu z deseti.

Ještě hůře než české aerolinky dopadla společnost Ryanair, které přísluší 68. příčka s 5,6 bodu a patří tak mezi pět nejhorších leteckých společností světa.

Žebříček letišť 2019

Letiště Hodnocení (z 10)
1. Mezinárodní letiště Hamad (Katar) 8,39
2. Mezinárodní letiště v Tokiu (Japonsko) 8,39
3. Mezinárodní letiště v Aténách (Řecko) 8,38
4. Mezinárodní letiště Alfonso Pena (Brazílie) 8,37
5. Letiště Lecha Wałęsy (Polsko) 8,35
128. Mezinárodní letiště na Maltě 6,05
129. Letiště Henriho Coandy (Rumunsko) 6,03
130. Letiště Eindhoven (Nizozemsko) 5,92
131. Mezinárodní letiště v Kuvajtu 5,78
132. Lisabon-Portela (Portugalsko) 5,77

Pokud jde o kvalitu služeb letišť, nejhůře z porovnávaných 132 letišť světa skončilo portugalské Lisabon-Portela a hned za ním pak mezinárodní letiště v Kuvajtu.

Naopak nejlépe společnost ohodnotila mezinárodní letiště Hamad v Dauhá a tokijské mezinárodní letiště. Letiště Praha nebylo do letošního žebříčku AirHelp zařazeno.

autor: ada | 10. 5. 2019 15:49

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama