Na mapě dálnic přibyl další kousek. Podívejte se, které se ve volebním roce dokončí

Kuni Nguyenová Jiří Kropáček ŘSD, Kuni Nguyenová, Jiří Kropáček
Aktualizováno 4. 9. 2021 20:31
Dvacet větších dokončených projektů, včetně finále akce desetiletí: modernizace D1. Tak vypadají české silničářské plány na rok 2021. Jeden z nových úseků se s koncem srpna otevřel na D6. Dalších 40 staveb pak stát plánuje zahájit, zda se mu to povede, je však ve hvězdách. Úřady totiž ani přes věčné sliby tempo budování sítě nezrychlily. Mapa Aktuálně.cz ukazuje, kde se má stavět a kde otevírat.

načítám grafiku

V roce 2021 se podle plánů celkem otevře 51,6 kilometru nových dálnic. K tomu silničáři ještě započítávají dalších 50 kilometrů modernizované D1.

Nejviditelnějším dokončeným projektem bude jednoznačně modernizace D1. V roce 2021 budou zbývat už jen úpravy na čtyřech úsecích, což je dohromady necelých 50 km. "Jeden úsek u Humpolce se otevře už na jaře a do října 2021 bude celá modernizace D1 hotová," říká pro Aktuálně.cz tiskový mluvčí ministerstva dopravy František Jemelka. 

Pro české dálniční stavitelství je v posledních letech typické velké množství projektů "těsně před zahájením", které nakonec ovšem "nedopadne". To se týká třeba úplně posledního nedokončeného úseku D1.

"U dostavby D1 u Přerova musíme čekat na postup Krajského úřadu Olomouckého kraje. Nyní nelze odhadnout, kdy bude vydáno stavební povolení," říká Jemelka. 

Mezi další klíčové dokončené stavby patří dva úseky "hradecké" D11, dálnice se tak nově prodlouží o 22 kilometrů směrem k polským hranicím. Staví se také důležitá dálnice D35, která v budoucnu uleví dnes již přetížené D1.

V roce 2021 se také zahájila dostavba 32 kilometrového úseku dálnice D4 z Hájů do Mirotic v jižních Čechách pomocí PPP projektu. Pilotní úsek má ověřit, zda dokáže soukromník postavit a provozovat dálnici efektivněji než stát.

Dále se bude plánuje zahájení stavba na D3 v úseku Třebonín - Kaplice, na D7 u Chlumčan či na D6 u Krupé.

Právě na karlovarské D6 se nyní oslavovalo, dokončil se obchvat Lubence, který však na existující dálnici navazuje zatím jen z jedné strany.

Koncem loňského roku se však na D6 podařilo se dokončit na české poměry relativně dlouhý (desetikilometrový) úsek z Nového Strašecí do Krušovic, první řidiči na něj zavítali už v prosinci. Mapa Aktuálně.cz ho proto v rámci staveb na rok 2021 nezahrnuje.  

Jediným dalším loni otevřeným úsekem byla kompletní přestavba čtyřproudové silnice na dálnici D48 na severu Moravy.

 

Právě se děje

Další zprávy