reklama
 
 

RegioJet zezelená. Nové vlaky pro Ústecko opustí na žádost kraje tradiční žlutou

Aktualizováno 7. 3. 2019 14:02
Železniční a autobusový dopravce RegioJet podepsal na polské ambasádě v Praze smlouvu na dodávku sedmi nových souprav pro Ústecký kraj. Dodá je polská firma Pesa Bydgoszcz, jejíž jiné soupravy jezdí už v barvách Českých drah pod názvem RegioShark. Soukromý dopravce nové vlaky nasadí na regionální tratě v Ústeckém kraji, kde vystřídá České dráhy. Na základě smlouvy s krajem však budou muset mít soupravy zelenou barvu.

RegioJet přitom dosud na všech svých spojích využívá výhradně tradiční žlutou. Spojení "žluté vlaky" používá firma podnikatele Radima Jančury i marketingově.

Zelenou barvu bude muset použít proto, že se jedná o standardní barvu dopravců objednávaných Ústeckým krajem, stejnou mají i tamní autobusy. V případě RegioJetu však bude zelená o to pikantnější, že se jedná o barvu jeho hlavního konkurenta - německé společnosti FlixBus.

"RegioJet nakoupí sedm elektrických vlaků pro provoz osobních vlaků v Ústeckém kraji. Dopravu na vybraných tratích bude zajišťovat již od letošního prosince, nové vlaky vyjedou od prosince 2021," řekl mluvčí dopravce Aleš Ondrůj.

Nové vozy budou nízkopodlažní, klimatizované a s kapacitou pro 110 cestujících, kteří v nich budou mít k dispozici připojení do zásuvek a k internetu.

Celková hodnota zakázky je více než půl miliardy Kč s tím, že společnost Pesa dodá během druhé poloviny roku 2021 všech sedm souprav tak, aby plné zahájení jejich provozu mohlo proběhnout v souladu se smlouvu s Ústeckým krajem od změny jízdního řádu v prosinci 2021.

RegioJet vyhrál poptávkové řízení na provoz regionálních vlaků na šesti tratích v Ústeckém kraji loni v červenci. Za 1,005 milionu kilometrů ročně nabídl 149 milionů korun. Dalšími zájemci na provoz elektrifikovaných tratí byli České dráhy, Arriva a Leo Express.

Smlouva bude platit od roku 2019, jde o první zakázku RegioJetu v Česku na provoz regionálních vlaků. Jezdit bude z Děčína po pravém břehu do Ústí nad Labem - Střekova, z Ústí nad Labem do Bíliny přes Úpořiny a z Mostu do Žatce.

Nové elektrické vlaky nahradí většinou současné dieselové soupravy Regionova. Vlaky budou jezdit častěji než dosud. "Ekonomická životnost drážního vozidla je 30 let, což by v případě pořízení motorových jednotek znamenalo na dalších 30 let zvýšenou zátěž životního prostředí v Ústeckém kraji," uvedla mluvčí kraje Lucie Dosedělová.

"Dokázali jsme Ústeckému kraji nabídnout nové moderní elektrické soupravy a zvítězit v poptávkovém řízení s nejlepší cenou. Je to i díky tomu, že provoz nových elektrických souprav bude úspornější a zároveň také výrazně šetrnější k životnímu prostředí," řekl majitel RegioJetu Radim Jančura.

"Dnešní podpis smlouvy ukazuje, že historie se ráda opakuje. Téměř přesně před 8 lety, 17. března 2011, jsme v Praze podepsali smlouvu o dodávkách prvních motorových jednotek Pesa Link pro český trh," uvedl při podpisu smlouvy prezident společnosti Pesa Krzysztof Sędzikowski.

Součástí kontraktu je podle něj i 24měsíční záruka a servis. "Kontrakt umožňuje prodloužit opci na dalších pět až osm let," upřesnil Sedzikowski. 

Dopravní společnost RegioJet Radima Jančury začala v uplynulých letech jezdit s novými spoji mezi Prahou a Bratislavou a Prahou a Vídní a s malými výjimkami jezdí přes den v hodinovém intervalu mezi Prahou a Brnem.

autoři: Michal Bouška, Jan Nevyhoštěný | 7. 3. 2019 11:23

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama