Sedačky v autobusech v Praze a okolí dostanou jednotný potah. Vypadá jako rudý ubrus

on on
20. 11. 2018 17:47
Od roku 2020 budou mít příměstské autobusy Prahy a Středočeského kraje jednotné čalounění sedaček. Nový design představil na veletrhu Czech Bus organizátor dopravy Ropid.
Pražská integrovaná doprava představila nové potahy na sedačky. Lidem ukázala jen kus látky | Video: František Grossmann

Potah sedaček bude na příměstských autobusech látkový, na těch ve městě zůstane koženka. Na veletrhu bohužel nebyla k vidění sedačka, kterou budou lidé v příměstských autobusech potkávat. Namísto ní představil Ropid pouze samotný látkový potah. 

Autobusy budou mít v základu červené sedačky, vyhrazená sedadla pro invalidy nebo nevidomé budou pro odlišení v modré barvě. Pro městské linky je zvolen koženkový jednobarevný červený, resp. modrý potah.

Foto: PID

Město již nyní objednává autobusy, které v rámci nových standardů musí mít jednotný styl čalounění. K vidění v provozu budou nové sedačky již na jaře příštího roku.

"Sedačky jsou výrazný prvek a chceme, aby jejich vzhled v příměstské dopravě byl jednotný," uvedl pro server Zdopravy.cz mluvčí Ropidu Filip Drápal.

Potah vznikl ve spolupráci s organizaci Maappi. Autorem je čtrnáctiletý Matěj Hošek. Nový vzor potahů bude součástí nových standardů kvality pro jednotlivé autobusové dopravce v rámci integrované dopravy Prahy a Středočeského kraje. 

Foto: PID

Ropid zveřejnil také vizualizaci interiéru autobusu s barevným uspořádáním sedadel.

Rozvoj dopravy má svůj "jízdní řád"

Pražští radní nedávno schválili strategii rozvoje pražské integrované dopravy na roky 2019 až 2029.

V metru mají být do budoucna zkracovány intervaly. Na lince B to má být ze 140 na 120 sekund, na lince C je uvažováno o prodloužení doby, po kterou platí maximální interval dvě minuty, a to z odpolední špičky až do 18:00. Vlaky jsou nyní často přeplněny kvůli končící pracovní době v kancelářských komplexech na Pankráci a Budějovické. V případě trasy C se uvažuje o zkrácení intervalu ze 115 na 105 sekund.

Foto: PID

Praha společně s dopravním podnikem chystá stavbu nové linky metra D z Pankráce do Písnice. V příštím roce začne geologický průzkum. Na linku je vydáno územní rozhodnutí, které ale napadli u soudu dva vlastníci pozemků. Pokud by jej soud zrušil, Praha a DPP by musely začít přípravu stavby od začátku.

V rámci autobusů MHD by se měl plošně od 9:30 do 14:00 zkrátit interval z 15 na 12 minut. Důvodem je zatraktivnit jízdu autobusy MHD, neboť v tuto dobu roste počet aut. Dokument rovněž navrhuje zjednodušit jízdní řády, které by se dělily na pracovní dny a víkendy. Nedělní řády by nahradily ty sobotní. Toto opatření je navrženo ke zvážení jako výhledové.

 

Právě se děje

před 7 hodinami

Šlégr je dál koučem Litvínova, jeho rezignaci vedení nepřijalo

Jiří Šlégr zůstává koučem hokejistů Litvínova. Olympijský vítěz z Nagana, který je zároveň šéfem klubu, dnes nabídl rezignaci na trenérskou funkci, ale představenstvo ji nepřijalo. Realizačnímu týmu doporučilo provést změny v kádru.

Litvínovu se nedaří od začátku extraligy a dosud vyhrál jen tři zápasy. Po dvanácti kolech má pouze jedenáct bodů a je předposlední.

Po nedělní porážce 3:4 s Olomoucí, která byla pro klub třetím nezdarem za sebou, vedení Litvínova oznámilo, že jedná o změně na postu hlavního trenéra. Mezi kandidáty na nového kouče byl podle Šlégrova vyjádření v médiích i litvínovský odchovanec Vladimír Růžička, bývalý kouč národního mužstva a Šlégrův spoluhráč ze zlatého naganského týmu.

Nakonec zůstává na střídačce Šlégr. Bývalý vynikající obránce převzal tým v závěru minulé sezony místo odvolaného Milana Razýma.

Další zprávy