Letoun, vyvíjený už téměř deset let i za přispění fondů Evropské unie, má zatím za sebou 26 letů v podobě startů a přistání na dráze letiště Babimost ve městě Zelená Hora, které měly doladit konfiguraci stroje a ověřit jeho chování ve vzduchu.
Stroj, poháněný americkým proudovým motorem Williams FJ33-5A, je určen amatérským pilotům a má být schopen létat z travnatých letišť. Maximální rychlost má podle tvůrců dosahovat 770 kilometrů za hodinu, dolet má přesáhnout 3000 kilometrů.
Polski odrzutowiec Flaris Lar1 odbył loty testowe. Waży zaledwie 700 kghttps://t.co/iej9tT9Vba
— WP Tech (@TechnologieWP) April 12, 2019
"Cena letadla a provozní náklady budou čtvrtinové oproti jiným strojům v kategorii lehkých proudových strojů," slibuje ředitel firmy Flaris Rafal Ladziński.
Všichni přímí konkurenti se podle dostupných údajů vyrábějí v USA, TVN 24 nicméně zmínila i slovenský létající automobil AeroMobil či "létající taxík" CityAirbus.
#JeleniaGora dzieje się.... https://t.co/nNwndtAjtM #Babimost
— Łukasz Kurka (@lukasz_kurka) April 12, 2019