Tunel pod Mont Blancem: Technický klenot, ale i místo tragédie, která přepsala normy

Tunel pod Mont Blancem: Technický klenot, ale i místo tragédie, která přepsala normy
Připravovaná stavba tunelu pod horou Mont Blanc si dala za cíl spojit italské údolí d'Aosta s francouzským městem Chamonix-Mont-Blanc.
Během stavby přišlo o život 23 dělníků.
Stavba byla tehdy oslavována jako projekt století a symbol Evropy bez hraničních bariér.
Hasily pouze francouzské záchranné sbory, jelikož italské o neštěstí nevěděly. Navíc také došlo k pochybení pracovníka obsluhy ventilace.
Foto: Profimedia.cz
Magdalena Chorá Dan Poláček Magdalena Chorá, Dan Poláček
Aktualizováno 19. 7. 2020 8:21
Tunel Mont Blanc slavnostně otevřeli 16. července 1965 prezidenti Francie a Itálie. Dlouhých 13 let byl nejdelším silničním tunelem světa a umožnil překonat horský masiv autem za 12 minut. Stavba pod nejvyšší horou Evropy slavící právě 55. narozeniny se však do encyklopedií zapsala ještě jednou. Při tragickém požáru v roce 1999 tam zahynulo 39 lidí a následná opatření změnila bezpečnostní normy.
 

Právě se děje

Další zprávy