Obrazem: Nejdelší železniční tunel v Česku krátí cestu mezi Prahou a Plzní o 11 minut

Ejpovickým tunelem projel první zvláštní vlak s cestujícími.
V pátek tunelem, který se začal stavět před pěti lety, začaly projíždět všechny expresy, rychlíky a spěšné vlaky ve směru z Plzně do Prahy, od soboty se připojí také vlaky opačném směru od Prahy.
Ejpovický tunel měří přes čtyři kilometry a je součástí nové tratě z Plzně do Rokycan, která je na III. tranzitním koridoru Praha - Cheb.
Jet z Prahy do Plzně rychlíkem bude časově výhodnější než cestovat autobusy z Plzně na Prahu-Florenc i z Plzně na pražský Zličín a metrem do centra.
Modernizaci trati za téměř 6,8 miliardy korun financovala Správa železniční dopravní cesty (SŽDC).Celkové náklady trati včetně výkupů pozemků, projektů, náročného archeologického průzkumu i víceprací dosáhly na 6,8 miliard korun. Samotná stavba, na níž dá Evropská unie 3,52 miliardy korun, si vyžádala přes pět miliard korun, z toho tunel spolkl necelou polovinu.
Foto: David Jančík, archiv Metrostav a.s.
ČTK Ekonomika ČTK, Ekonomika
16. 11. 2018 11:48
Nejdelším českým tunelem projel první zvláštní vlak s cestujícími. Výluka mezi stanicemi Plzeň a Rokycany však pokračuje a náhradní dopravu zajišťují autobusy. Osobní vlaky začnou Ejpovickým tunelem projíždět 8. prosince. Zkušební provoz bude pak pokračovat až do 31. prosince příštího roku.
 

Právě se děje

Další zprávy