Na trať z Prahy do Čakovic vyrazili Mravenci. Nesmrtelné motoráky mají novou tvář

on on
Aktualizováno 22. 3. 2019 11:48
Cestující, kteří vyrazí z pražského Masarykova nádraží do Čakovic, už mohou jezdit pohodlněji. Slovenská společnost ŽOS Zvolen dodala soukromému dopravci KŽC Doprava na linku S34 nové částečně nízkopodlažní motorové vozy řady 813. Stejný typ jezdí i po slovenských kolejích.
Nesmrtelné motoráky mají novou tvář | Video: Blahoslav Baťa

Jedná se o modernizace klasických motoráčků z Vagonky Studenka ze 70. let 20. století. Motorové vozy řady 810 a přípojné vozy řady 011 ve Zvoleni modernizují od roku 2006, železničáři soupravy překřtili na Mravence.

Motorová jednotka váží zhruba 39 tun a dosahuje rychlosti až devadesát kilometrů v hodině. Cestu z centra Prahy do konečné zastávky tak ujede za 25 minut. Najednou přepraví přes šest desítek sedících cestujících a nabarvené jsou podobně, jako autobusy Pražské integrované dopravy. Ve vlacích nebude chybět wi-fi.

"Tyto nové motorové jednotky 813, které jsme nasadili do provozu, jsou aktuálně nejmodernějšími vozidly v Praze a ve Středočeském kraji," uvedl ředitel KŽC Doprava Bohumil Augusta.

Vizualizace.
Vizualizace. | Foto: registr smluv

Podle serveru Zdopravy.cz se společnost KŽC Doprava zavázala už v roce 2017 nasadit na trasu nové vlaky. Ropid nakonec dal firmě výjimku, podle které směla využívat přes třicet let staré vozy řady 810 do konce letošního března. Za ujetý kilometr s vlaky z řady 813 má firma inkasovat 180 korun za ujetý kilometr.

Od Ropidu ovšem kvůli zdržení KŽC Doprava inkasovala za provoz starých vlaků v roce 2018 stále jen sto korun za ujetý kilometr. Pokuta za pozdní nasazení nových vlaků ale dopravce nečekají. Ve smlouvě s Ropidem o případné penalizaci za zdržení není zmínka.

 

Právě se děje

Další zprávy