V čele Ředitelství silnic a dálnic končí ředitel Kováčik. Ve funkci byl od května

ČTK ČTK
Aktualizováno 26. 7. 2019 14:28
Pavol Kováčik v pátek skončil ve funkci generálního ředitele Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD). Organizaci zatím povede ředitel úseku výstavby Radek Mátl. Kováčika z funkce na jeho žádost uvolnil ministr dopravy Vladimír Kremlík (za ANO), Kováčik odstoupil ze zdravotních důvodů. Kováčik byl ve funkci od května, kdy nahradil odvolaného Jana Kroupu. Ministerstvo zároveň zahájilo reorganizaci státní příspěvkové organizace ŘSD, která by se do tří let měla stát podnikatelským subjektem.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík (vlevo) a šéf ŘSD Pavol Kováčik.
Ministr dopravy Vladimír Kremlík (vlevo) a šéf ŘSD Pavol Kováčik. | Foto: Ministerstvo dopravy

"Pan Mátl pracuje na ŘSD patnáctým rokem a do detailu zná připravované stavby, ale hlavně všechna úzká místa jejich přípravy. Konzultovali jsme s ním i legislativní změny, které povedou k podstatnému zjednodušení a zrychlení přípravy staveb dálnic a silnic," uvedl Kremlík.

Mátl by měl podle Kremlíka pokračovat v nastavené práci, která by měla vést k rychlému dokončení modernizace dálnice D1, dostavění dálniční sítě v Česku a výstavbě obchvatů měst a obcí.

Kováčik byl jmenován do čela ŘSD na začátku května, tři dny po nástupu Kremlíka do funkce ministra dopravy. Nový ministr si od něj sliboval především zintenzivnění a urychlení dopravní výstavby. Dalším jeho úkolem bylo zefektivnění řízení dopravního provozu při krizových situacích. Kováčik předtím působil mimo jiné jako předseda dozorčí rady Státního fondu dopravní infrastruktury.

Ministerstvo také uvedlo, že začalo s transformací ŘSD, které by se v horizontu minimálně tří let mělo stát podnikatelským subjektem. Stát si od toho slibuje, že státní organizace bude po přeměně lépe přizpůsobená tržnímu prostředí, což by mělo vést ke zrychlení dopravní výstavby.

Podle Kremlíka by se transformace měla uskutečnit s co nejmenším počtem legislativních změn. "Cílem je mít efektivní podnik pro výstavbu a údržbu dálnic, který je konkurenceschopný na pracovním trhu," dodal.

Ministerstvo nyní chce vybrat přesnou podobu transformace, kterou na podzim představí vládě.

V Česku je nyní rozestavěno téměř 40 dálnic a silnic první třídy. Letos by mělo být otevřeno zhruba 26 kilometrů nových dálnic, loni stát zprovoznil čtyři kilometry. V tuzemsku je v provozu 1248 kilometrů dálnic a přes 5642 kilometrů první třídy.

 

Právě se děje

před 36 minutami

Liberty Ostrava pokračuje s omezenou výrobou. Část zaměstnanců zůstane s nižší mzdou doma

Hutní společnost Liberty Ostrava pokračuje v provozu s omezenou výrobou, který zavedla v červenci mimo jiné kvůli vysokým cenám surovin a dovozu oceli ze zemí mimo Evropskou unii. Považuje ho za neférový. Nebude propouštět, ale část zaměstnanců, kteří už vyčerpali dovolenou, zůstane doma se sníženou mzdou. Odbory považují situaci za alarmující, nedávají ji ale za vinu vedení firmy, vnímají to jako evropský problém.

Zdroj: ČTK
Další zprávy