Největší letištní terminál na světě: Jak po roce funguje "Mořská hvězdice" od Hadid

Největší letištní terminál na světě: Jak po roce funguje "Mořská hvězdice" od Hadid
Právě ta stavbu spolu se svými čínskými partnery navrhla.
Vizualizace vnitřních prostorů letiště. Hadid je podepsaná pod díly jako žlutá abstrakce Hamburku s názvem Hafenstrasse Office and Residential Development nebo třeba Trafalgarské náměstí z roku 1985 rozdělené horizontální bílou čárou. Návrh terminálu čínského letiště stihla Hadid s kolegy dokončit krátce před svým úmrtím v roce 2016.
Letišti dominuje přes 70 metrů vysoká řídící věž.
Je to rok, co bylo jižně u Pekingu uvedeno do provozu letiště, které se pyšní největším terminálem na světě.
Foto: Economia
Čínské letiště Ta-sing, které se chlubí největším terminálem na světě, si v pátek připomnělo rok od slavnostního otevření. Stavba, jež leží jižně od Pekingu, by se do roku 2040 chtěla zařadit po bok největších letišť světa a přepravit až 100 milionů cestujících ročně. Podívejte se na snímky letiště, jehož vzhled navrhla světoznámá britská architekta iráckého původu Zaha Hadid.
 

Právě se děje

před 7 hodinami

Airbus reorganizuje výrobu, ve Francii závody spojí, v Německu naopak rozdělí

Evropský výrobce letadel Airbus ohlásil největší reorganizaci svých výrobních závodů ve Francii a Německu za více než deset let. Informovala o tom agentura Reuters, podle níž Airbus výrobu uskupí do tří celků. Ve Francii výrobu sloučí, v Německu rozdělí. O provozu ve Španělsku se vede debata.

Ve Francii výrobce letadel spojí výrobu aerostruktur do jednoho subjektu. Závody v Saint-Nazaire a Nantes, kde se montují trupy letounů, se tak sloučí s divizí Stelia s globální působností.

V Německu Airbus rozdělí divizi Premium Aerotec. Část z ní sloučí se závody ve městech Stade a Hamburk, z části vznikne samostatná divize, která se bude zabývat výrobou detailních součástek v omezeném množství.

"Posuzujeme různé vlastnické struktury s cílem najít to nejlepší řešení," uvedl mluvčí společnosti ohledně naposledy zmíněné divize. Ta produkuje jak jednoduché součástky za pár dolarů, tak i ty složitě obráběné, co stojí desítky tisíc dolarů. Spadat by pod ní měla i část továrny v Augsburgu a rumunský závod v Brašově.

Šéf podniku Guillaume Faury před dvěma měsíci označil výrobu aerostruktur, do nichž se řadí i trupy letadel, za hlavní předmět podnikání Airbusu.

Zdroj: ČTK
Další zprávy