Úspěch RegioJetu s Jadranem láká. Autobusy do Chorvatska vyšle Leo Express i Flixbus

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
30. 6. 2020 16:38
Soukromý dopravce Leo Express začne od 10. července vypravovat autobusy do Chorvatska. Z Prahy bude autobus vyrážet každý pátek a zastavovat bude například v Zadaru, Splitu nebo na Makarské. Linka bude fungovat až do 12 září, uvedl mluvčí firmy Emil Sedlařík. Vlaky do Chorvatska v úterý poprvé vypraví konkurenční RegioJet, už dříve tam začal jezdit také FlixBus.
Mezinárodní linka, Leo Express
Mezinárodní linka, Leo Express | Foto: Leo Express

Cesta z Prahy k Jadranu bude autobusům Leo Expressu trvat okolo 13 hodin. Na území ČR budou další zastávky v Táboře, Českých Budějovicích a Kaplici. V Chorvatsku pak bude Leo Express zastavovat v Zadaru, Biogradu na Moru, Vodici, Šibeniku, Splitu, Omiši, Baška Vodě a na Makarské. Podle mluvčího ovšem bude možné na chorvatské trase po domluvě zastavit i jinde. Zpátky se budou černozlaté autobusy vracet vždy v sobotu. Dopravce už začal s prodejem jízdenek.

Sedlařík v souvislosti s cestou přes Slovinsko dále uvedl, že v autobusech budou dodržovány odstupy 1,5 metru. Ty jsou podle informací na webu českého velvyslanectví v Lublani povinné ve veškeré dopravě.

"Jedná se o opatření, u kterého jsme si ověřovali, že se skutečně vztahuje na autobusy a vlaky. A Leo Express je tedy dodrží. Cestující se tedy nemusí obávat, že by se nedostali do své cílové destinace," podotkl Sedlařík.

První vlaky dnes do Chorvatska vyšle také RegioJet, spoj je vyprodaný. Žluté vlaky budou přes prázdniny jezdit denně z Prahy přes Bratislavu a Lublaň do Rijeky. Dopravce ovšem rozestupy uplatňovat nebude.

Mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj řekl, že společnost o podmínkách cesty přes Slovinsko jednala se svým slovinským partnerem, kterým jsou tamní státní dopravce, a také s českou ambasádou. Z jednání podle něj vzešlo, že odstupy nejsou pro vlaky tranzitující přes Slovinsko povinné.

Prvním linkovým autobusovým dopravcem, který začal jezdit z Česka k Jadranu byl Flixbus. Cílovým městem je Rijeka, do které zelené autobusy jezdí po dvou trasách. První vyjíždí v 08:50 z pražské Florence přes Vídeň, Lublaň a Opatiji, druhý noční spoj začíná v Berlíně, následně zastavuje kolem 22 hodin v Praze, a poté v Vídni, Mariboru a Záhřebu. "U noční linky je výhodou, že za noc cesty lidé ušetří za ubytování a ráno se probudí u moře. Cestu z Prahy do Rijeky zvládnou autobusy za 12 hodin," uvedla mluvčí firmy Martina Čmielová. Noční spoje mají zpravidla méně zastávek než denní spoje.

 

Právě se děje

před 5 hodinami

Odveta za francouzskou digitální daň, USA mohou uvalit 25procentní clo

Administrativa amerického prezidenta Donalda Trumpa dnes oznámila dodatečná 25procentní cla na zboží dovážené z Francie v hodnotě 1,3 miliardy dolarů (přes 30 miliard Kč) jako odvetu za francouzskou digitální daň. Zavedení těchto cel však odkládá o 180 dnů, aby tak poskytla čas na vyřešení sporu.

Americký obchodní zmocněnec Robert Lighthizer uvedl, že francouzská digitální daň se nespravedlivě soustředí na americké podniky působící v oblasti digitálních technologií. Ohlášená cla se podle něj týkají například francouzské kosmetiky a kabelek.

Francouzský parlament schválil tříprocentní digitální daň loni v červenci. Letos v lednu se však Francie dohodla s USA na příměří, podle kterého Paříž odloží výběr digitální daně na konec roku a Washington na oplátku prozatím nezavede odvetná cla.

Zdroj: ČTK
před 9 hodinami

Klub z Amiens neuspěl se žalobou proti sestupu z ligy

Francouzský fotbalový klub SC Amiens neuspěl u nejvyššího správního soudu se žalobou proti sestupu z první ligy. Jeho prezident Bernard Joannin nevyloučil, že podnikne další právní kroky, klub se ale zároveň začal připravovat na start v druhé nejvyšší soutěži. Elitní ligu musel tým z Amiens opustit poté, co v době předčasného ukončení sezony deset kol před koncem kvůli pandemii koronaviru figuroval v tabulce na sestupové pozici.

Podle odborného posudku bude sestup pro klub znamenat ztráty ve výši 44 až 55 milionů eur. Joannin prohlásil, že soudce ignoroval jeho argumenty, a zvažuje další odvolání s cílem vybojovat náhradu škody.

Společně s Amiens sestoupilo i Toulouse. Oba kluby proti tomu neúspěšně protestovaly. Sestup mezitím zpečetilo i valné shromáždění ligy LFP, na němž se většina klubů vyslovila pro to, aby i v příští sezoně hrálo Ligue 1 jen dvacet týmů a ne dvaadvacet.

Další zprávy