Foto: Žabotlam přinesl revoluci, v pátek vyjede naposled. Podívejte se, v čem byl výjimečný

Klikněte pro vstup do fotogalerie.
Září 1960. Národní podnik Tatra Studénka představuje na mezinárodním veletrhu v Brně jeden ze dvou prototypů elektrické motorové jednotky EM 475.0.
Kvůli zpoždění s vývojem zcela nových souprav pro příměstskou dopravu se Vagonka vrátila k výrobě osvědčeného typu ještě v letech 1972 a 1973 - vzniklo dalších 11 mírně modernizovaných jednotek, označených jako řada 452.
Svou plánovanou životnost - 15 let - dokázala většina souprav překonat nejméně dvojnásobně. Ještě v roce 2005 bylo v pražské příměstské dopravě v provozu 29 těchto starších souprav oproti 17 novým CityElefantům. (Na fotce je "hřbitov" vlaků v pražské Michli.)
Přímé nástupce "žabotlamů" Středočeši příliš neznají. Tato elektrická jednotka řady 560 byla sériově vyráběna v letech 1970-1971, dosud jezdí v okolí Brna.
Foto: Ludvík Hradilek
Petr Kučera Petr Kučera
9. 8. 2018 11:00
Přímé nástupce nejstarších "pantografů" Středočeši příliš neznají, dodnes ale jezdí hlavně na Moravě. Na tratích kolem Prahy je vystřídal až City Elefant.
 

Právě se děje

Další zprávy