Oprava zničené fasády pražského hlavního nádraží začíná. Podívejte se na něj z výšky

Využijte jedinečnou možnost a projděte se s námi po střeše Hlavního nádraží v Praze.
Na pražském hlavním nádraží začala dlouho připravovaná rekonstrukce fasády historické Fantovy budovy. Opravy vyjdou 212 milionů korun. Modernizace budovy by měla trvat minimálně 2,5 roku. Rekonstrukci vnější části budovy navazuje na náročnou opravu střechy nad nástupišti, dokončenou před dvěma lety. Podívejte se na tehdejší fotogalerii, ve které se fotograf Aktuálně.cz prošel nad Hlavním nádražím ve výšce osmnácti metrů. Oprava střechy tehdy stála 690 milionů, dvě třetiny šly z evropských peněz.
Socha Nicholase Wintona na pražském Hlavním nádraží má nad sebou novou střechu, skrz kterou svítí slunce. Aspoň zatím.
Plechovo-prosklená konstrukce byla opravena po sto deseti letech. Rekonstrukce stála 690 milionů korun, z čehož dvě třetiny šly z evropských peněz.
Na některé části se tu vůbec nesmí šlapat.
Foto: Jakub Plíhal
Jakub Plíhal Jakub Plíhal
Aktualizováno 18. 6. 2019 16:23
Na pražském hlavním nádraží začala dlouho připravovaná rekonstrukce fasády historické Fantovy budovy. Opravy vyjdou 212 milionů korun. Modernizace budovy by měla trvat minimálně 2,5 roku. Rekonstrukce vnější části budovy navazuje na náročnou opravu střechy nad nástupišti, dokončenou před dvěma lety. Podívejte se na tehdejší fotogalerii, ve které se fotograf Aktuálně.cz prošel nad Hlavním nádražím ve výšce osmnácti metrů. Oprava střechy tehdy stála 690 milionů, dvě třetiny šly z evropských peněz.
 

Pokud jste v článku zaznamenali chybu nebo překlep, dejte nám, prosím, vědět prostřednictvím kontaktního formuláře. Děkujeme!

Právě se děje

před 1 hodinou

Dálnice D11 z Hradce do Jaroměře se autům otevře 17. prosince

Dokončovaný úsek dálnice D11 z Hradce Králové do Jaroměře se motoristům otevře 17. prosince. Stát bude 4,1 miliardy korun bez DPH. Jde o největší současnou stavbou na území Královéhradeckého kraje, řekl ředitel Ředitelství silnic a dálnic Radek Mátl. Na úseku u Smiřic se v sobotu konal den otevřených dveří.

"Za necelé tři měsíce po dálnici budou jezdit auta. Diskutujeme dnes s lidmi přípravy silnic. Je to samozřejmě trochu sebeprezentace, ale chceme ukázat, že příprava a stavba dálnice není jednoduchá," řekl Mátl.

Stavba je rozdělena na dva úseky z Hradce Králové do Smiřic a ze Smiřic do Jaroměře. Stavba trasy do Jaroměře začala v dubnu 2019, z Hradce do Smiřic se buduje od února 2019.

"My jsme dokonce zrychlili, stavba se měla otevírat až v příštím roce během průběhu léta, podařilo se nám se zhotovitelem vyjednat zkrácení lhůty o osm měsíců. Příprava dálnice trvá daleko déle, to jsou někdy i desítky let," řekl Mátl. Šest až deset let příprava podle Mátla zabere vždycky.

D11 z Prahy do Hradce Králové a na státní hranici s Polskem začal stát budovat v roce 1978 a od roku 2017 dálnice končí v Hradci Králové. Z plánovaných 154 kilometrů dálnice se jezdí zhruba po 91 km. Stavba z Hradce do Jaroměře navazuje na úsek dálnice z Hradce Králové, měří 22,4 kilometru. Vede podél současné silnice první třídy na Jaroměř a Náchod. Za Jaroměří se napojí na silnici I/37.

Zdroj: ČTK
Další zprávy