Londýn finančně dusí rozestavěná podzemní dráha. Alžbětina linka už měla dávno jezdit

Adéla Očenášková Adéla Očenášková
9. 2. 2020 17:44
V Londýně už přes deset let vzniká obří železniční projekt nazvaný po britské královně Alžbětě II. - Alžbětina linka. Dopravní podnik původně sliboval, že projekt, který má propojit západ a východ Londýna, bude hotový už předloni v prosinci. Minulý měsíc ale úřady termín opět posunuly.
Britská královna Alžběta II. drží pamětní desku k projektu Crossrail.
Britská královna Alžběta II. drží pamětní desku k projektu Crossrail. | Foto: ČTK

Finance

Cena stavby podle informací britského časopisu The Week zřejmě přesáhne částku 18 miliard liber (535 miliard korun). Původně přitom dopravní úřad Transport for London (TfL) odhadoval finální sumu na 15,9 miliardy liber (472 miliard korun).

Deník The Guardian například loni v prosinci informoval, že stavba stanice Whitechapel překročila plánovaný rozpočet o 500 procent. Dostala se na částku 659 milionů liber (přes 19 milionů korun). 

Britský novinář a výzkumník z London School of Economics Tony Travers se pro The Guardian nechal slyšet, že dopravní úřad TfL na projektu prodělá. Podle listu The Guardian se navíc kvůli stavbě železnice musely odložit jiné projekty jako třeba oprava signalizace na Piccadilly Line - jedné z linek londýnského metra - nebo rekonstrukce stanice Camden Station.

"TfL přijde vhod každý halíř," komentoval to Travers. Podle něj ale není na pořadu dne například to, že by londýnský starosta Sadiq Khan kvůli finančním potížím dopravního úřadu zvýšil ceny jízdného.

 

Právě se děje

Další zprávy