Další část D3 dovede dálnici až ke Krumlovu. ŘSD už má i termín napojení na Rakousko

Ekonomika Ekonomika
Aktualizováno 17. 4. 2019 12:41
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve středu spustilo výstavbu další části dálnice D3 v úseku Úsilné–Hodějovice. Spolu s již zahájeným úsekem mezi Hodějovicemi a Třebonínem tvoří tato stavba obchvat Českých Budějovic. Ten má za cíl odvést z města veškerou tranzitní dopravu.
Vizualice úseku dálnice D3.
Vizualice úseku dálnice D3. | Foto: ŘSD

"Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Téměř celý úsek bude z takzvaného tichého asfaltu, který může snížit hluk proti běžnému asfaltu až o čtyři decibely.

"Dnešní stavba kompletuje obchvat Českých Budějovic, který v celé délce 20 kilometrů zprovozníme v roce 2022. V intenzivní přípravě jsou i zbývající úseky dálnice D3, hned v příštím roce bychom rádi zahájili soutěž na zhotovitele na navazující úsek mezi Třebonínem a Kaplicí," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Celkem bude v Jihočeském kraji rozestavěno téměř 40 kilometrů dálnice D3. Úsek Úsilné-Staré Hodějovice staví sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice, hotový má být v září 2022. Zahrnuje 999,5 metru dlouhý tunel Pohůrka. Bude hloubený. Ředitelka jihočeské pobočky ŘSD Vladimíra Hrušková a předseda představenstva firmy Hochtief Tomáš Koranda ČTK řekli, že na úseku jsou již přeložené některé sítě, shrnutá ornice a zábrany kvůli migraci žab.

Foto: ŘSD

V části obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice je 183 stavebních objektů. Na konci úseku objevili archeologové sídliště z doby bronzové i zbytky středověkých obydlí.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.

Druhou část obchvatu Budějovic začalo ŘSD stavět 29. března. Část Hodějovice-Třebonín je dlouhá 12,5 kilometru, cena je sedm miliard korun, staví italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav.

Po téměř devítikilometrovém úseku Třebonín - Kaplice nádraží by měl následovat úsek Kaplice nádraží - Nažidla, který bude mít kilometrů dvanáct. Posledním připravovaným úsekem, který by měl být dokončen do roku 2025, je úsek o délce 3,5 kilometru Nažidla - Dolní Dvořiště.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem dokončena do roku 2024, uvedlo ŘSD. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. 

ŘSD v současnosti v Česku staví 139 kilometrů nových dálnic a 63 kilometrů silnic I. třídy. Zároveň aktuálně modernizuje 52 kilometrů dálnice D1.

 

Právě se děje

před 26 minutami

První kolo testů mezi sudími neodhalilo žádný případ koronaviru

Všichni rozhodčí, kteří budou řídit zápasy obnovené sezony první a druhé fotbalové ligy, měli v prvním kole testů negativní výsledek na nemoc covid-19. Žádný pozitivní případ na nový typ koronaviru se neobjevil ani mezi delegáty. ČTK to řekl Michal Jurman, tiskový mluvčí Fotbalové asociace ČR, pod kterou sudí spadají.

Další zprávy