reklama
 
 

Další část D3 dovede dálnici až ke Krumlovu. ŘSD už má i termín napojení na Rakousko

Aktualizováno 17. 4. 2019 12:41
Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) ve středu spustilo výstavbu další části dálnice D3 v úseku Úsilné–Hodějovice. Spolu s již zahájeným úsekem mezi Hodějovicemi a Třebonínem tvoří tato stavba obchvat Českých Budějovic. Ten má za cíl odvést z města veškerou tranzitní dopravu.

"Jsem rád, že v krátké době zahajujeme stavbu už druhé části obchvatu Českých Budějovic. Dopravní situace pro obyvatele Českých Budějovic není jednoduchá a věřím, že s dokončením celého dálničního obchvatu dojde k jejímu zlepšení," uvedl ministr dopravy Dan Ťok.

Téměř celý úsek bude z takzvaného tichého asfaltu, který může snížit hluk proti běžnému asfaltu až o čtyři decibely.

"Dnešní stavba kompletuje obchvat Českých Budějovic, který v celé délce 20 kilometrů zprovozníme v roce 2022. V intenzivní přípravě jsou i zbývající úseky dálnice D3, hned v příštím roce bychom rádi zahájili soutěž na zhotovitele na navazující úsek mezi Třebonínem a Kaplicí," uvedl generální ředitel ŘSD Jan Kroupa.

Celkem bude v Jihočeském kraji rozestavěno téměř 40 kilometrů dálnice D3. Úsek Úsilné-Staré Hodějovice staví sdružení Hochtief, Colas, M-Silnice, hotový má být v září 2022. Zahrnuje 999,5 metru dlouhý tunel Pohůrka. Bude hloubený. Ředitelka jihočeské pobočky ŘSD Vladimíra Hrušková a předseda představenstva firmy Hochtief Tomáš Koranda ČTK řekli, že na úseku jsou již přeložené některé sítě, shrnutá ornice a zábrany kvůli migraci žab.

V části obchvatu Úsilné-Staré Hodějovice je 183 stavebních objektů. Na konci úseku objevili archeologové sídliště z doby bronzové i zbytky středověkých obydlí.

D3 má spojit Prahu s Českými Budějovicemi a rakouskými hranicemi, kde se napojí na rakouskou rychlostní silnici S10. Dálnice D3 by měla měřit 170 kilometrů, v provozu je asi 50 kilometrů.

Druhou část obchvatu Budějovic začalo ŘSD stavět 29. března. Část Hodějovice-Třebonín je dlouhá 12,5 kilometru, cena je sedm miliard korun, staví italsko-slovenské sdružení firem Salini Impregilo a Doprastav.

Po téměř devítikilometrovém úseku Třebonín - Kaplice nádraží by měl následovat úsek Kaplice nádraží - Nažidla, který bude mít kilometrů dvanáct. Posledním připravovaným úsekem, který by měl být dokončen do roku 2025, je úsek o délce 3,5 kilometru Nažidla - Dolní Dvořiště.

Jihočeská část dálnice D3 by měla být k hranicím s Rakouskem dokončena do roku 2024, uvedlo ŘSD. Ve stejném roce by se měla začít stavět D3 ve středních Čechách. 

ŘSD v současnosti v Česku staví 139 kilometrů nových dálnic a 63 kilometrů silnic I. třídy. Zároveň aktuálně modernizuje 52 kilometrů dálnice D1.

autor: Ekonomika | 17. 4. 2019 12:03

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama