Berlínské letiště kvůli dopadům covidu uzavře terminál pět. Ušetří tím 25 milionů eur

Roky hotový, ale uzavřený. Berlín konečně otevřel druhý terminál "prokletého letiště"
Letiště Willyho Brandta na pomezí Berlína a Braniborska, které funguje od předloňského října, se ve čtvrtek rozšířilo o novou odbavovací halu. Provozovatelé sice terminál 2 dokončili už v létě 2020, ale kvůli následkům pandemie koronaviru ho tehdy neuvedli do provozu společně s novým letištěm. Celé letiště přitom mělo původně stát už v roce 2011, stavbu ale provázely technické i jiné problémy.
Provozovatelé se rozhodli zprovoznit terminál 2 v letním letovém plánu. "Ten začíná 27. března, my jsme ale start terminálu o tři dny uspíšili," uvedla ve čtvrtek šéfka letiště Aletta von Massenbachová. Na tomto a několika dalších snímcích vidíte nový terminál.
Nový terminál není ochuzen ani o duty-free obchody. Na snímku vlevo stojí von Massenbachová.
Nabídka je v těchto obchodech rozličná...
Von Massenbachová uvedla, že terminál 2 klade co největší důraz na automatizaci, o čemž svědčí všudypřítomná samoodbavovací zařízení. "Automaty máme samozřejmě i na terminálu 1, ale zde je jejich kvóta vyšší. Je to něco, co aerolinky požadují a jakým směrem chtějí odbavování směrovat," řekla.
Foto: ČTK
ČTK ČTK
29. 1. 2021 11:28
Nové berlínské letiště Willyho Brandta kvůli dopadům pandemie uzavře od 23. února nejméně na jeden rok svůj pátý terminál, veškeré odbavování letů tak soustředí na ústřední terminál jedna. V pátek to oznámil šéf letiště Engelbert Lütke Daldrup. Letiště je v provozu od konce října, což je devět let zpoždění oproti původním plánům.

"Letiště musí vycházet z toho, že i letos zůstanou počty pasažérů za předkrizovým stavem," řekl Daldrup. Letiště podle něj letos očekává kolem deseti milionů cestujících, které pohodlně zvládne odbavit ústřední terminál jedna. "Tento krok nám ušetří náklady kolem 25 milionů eur (651 milionů Kč)," uvedl. Dodal, že pokud to bude nutné, je možné terminál pět znovu zprovoznit do několika týdnů.

Terminál pět, který vznikl přejmenováním bývalého letiště Schönefeld, slouží nízkonákladovým aerolinkám. Pětka není s terminálem jedna spojena pěší cestou, nutné je použít příměstskou železnici či autobus.

Nové letiště má ještě terminál dvě, který byl sice dokončen loni na podzim, zprovozněn ale dosud nebyl. Loňské plány předpokládaly, že se dvojka cestujícím otevře v létě, což teď není pravděpodobné.

Terminál 1, který je středem nového vzdušného přístavu, má roční odbavovací kapacitu 25 milionů pasažérů, terminál 2 pak šest milionů a terminál 5 zhruba deset milionů. V plánu je výstavba dalších dvou terminálů vedle jedničky a dvojky, už teď je ale jasné, že projekt bude kvůli následkům pandemie odložen.

 

Právě se děje

Další zprávy