Autobusové linky Eurolines končí. Firmu odkoupil Flixbus, značku postupně zruší

Ekonomika ČTK Ekonomika, ČTK
Aktualizováno 3. 5. 2019 10:38
Německá přepravní společnost FlixBus se dohodla s francouzskou firmou Transdev na koupi provozovatele dálkové autobusové přepravy Eurolines a vnitrostátního francouzského přepravce isilines. FlixBus tak rozšiřuje svoji síť dálkové autobusové přepravy. Posílení Flixbusu v Česku může ovlivnit byznys jeho největšího tuzemského konkurenta - RegioJetu Radima Jančury. Ten od 1. května oznámil změnu struktury společností v holdingu Student Agency - dopravní část se oddělí od další činností firmy.
Konkurenti na dálnici. Student Agency, Eurolines i Asiana dotují provoz linky mezi Brnem a Prahou z jiných obchodních aktivit.
Konkurenti na dálnici. Student Agency, Eurolines i Asiana dotují provoz linky mezi Brnem a Prahou z jiných obchodních aktivit. | Foto: Ondřej Besperát

Cenu transakce firmy neoznámily. Jednání společností začala 4. března a podle dnešního prohlášení skončila 30. dubna. FlixBus podle dohody získá veškeré aktivity Eurolines ve Francii, Nizozemsku, Belgii, Španělsku a také v Česku; převezme rovněž francouzského vnitrostátního autobusového přepravce, který působí pod značkou isilines.

"Chceme nabízet zelenou a dostupnou mobilitu cestovatelům po celém světě. Integrace dopravních sítí Eurolines a isilines umožňují náš další evropský rozvoj," uvedl zakladatel a generální ředitel FlixBusu Jochen Engert.

Transdev se podle svého generálního ředitele a předsedy představenstva Thierryho Malleta chce nadále soustředit na své hlavní podnikání. Tím je veřejná doprava a přeprava v oblasti B2B, která zahrnuje firemní sféru.

Podle serveru Zdopravy.cz budou autobusy pod značkou Eurolines ještě chvíli na silnicích vidět, postupně dojde ale k přejmenování pod FlixBus. Podobně se tak podle serveru stalo loni po nákupu polského dopravce PolskiBus.

Předmětem koupě jsou všechny aktivity obou značek tak, jak jsou, se stávající nabídkou, prodejními místy i zaměstnanci. "Eurolines a isilines, stejně jako FlixBus, spolupracují s regionálními dopravci, tedy přímo v majetku nejsou zahrnuty autobusy ani kontrakty s řidiči," řekl webu Zdopravy.cz mluvčí FlixBusu v Česku Martina Čmielová.

Firma FlixBus vznikla v Německu v roce 2013 a nyní působí v téměř třech desítkách zemí, včetně Česka. Podle svých internetových stránek provozuje denně více než 35 000 spojů a jezdí do více než 2000 míst. V roce 2017 přepravil FlixBus 40 milionů cestujících. Společnost Eurolines jezdí do 25 zemí a loni přepravila 2,5 milionu cestujících.

Student Agency mění strukturu

Flixbus na českém trhu konkuruje zejména RegioJetu Radima Jančury. "Česká republika je jedinou zemí, kde Flixbus neuspěl a neporazil nejsilnějšího domácího konkurenta a jedničkou na trhu zůstal RegioJet. Převzetí Eurolines na nás nebude mít žádný vliv," uvedl pro Aktuálně. mluvčí RegioJetu Aleš Ondrůj. 

Firma od 1. května oznámila změnu struktury společností v holdingu Student Agency. Do nově založené komanditní společnosti Student Agency Travel začlenil prodej letenek, zájezdů a zahraničních pobytů. V existující komanditní společnosti Student Agency nechal dopravní aktivity, tedy autobusy a vlaky.

Pod tuto společnost ve struktuře spadají i akciové společnosti RegioJet, jedna v Česku, druhá na Slovensku. Samostatnou akciovou společností spadající přímo pod holding je RegioJet UK, která bude mít na starosti provoz vlaků v Ústeckém kraji, uvedl mluvčí Aleš Ondrůj.

Důvodem oddělení cestovních služeb a dopravy je rozvoj aktivit v dopravě a větší transparentnost hospodaření vůči bankám i veřejnosti. "Je potřeba jasně oddělit jednotlivé činnosti. Komanditní společnost Student Agency se bude nově věnovat výhradně činnostem spojeným s dopravou. Jedná se o provozování autobusové dopravy pod značkou RegioJet a o provoz prodejního a rezervačního systému pro autobusovou a vlakovou dopravu," uvedl Ondrůj. Výhledově by se měla společnost přejmenovat na RegioJet Bus. Pod touto značkou už autobusy jezdí.

 

Právě se děje

Další zprávy