Do Prahy za pivem. Kampaň za milion má lákat české turisty

Kateřina Vokurková Kateřina Vokurková
21. 10. 2014 14:00
Pražská informační služba nabízí mimopražským turistům slevy na pivní speciály i ubytování.
Ukázka z kampaně.
Ukázka z kampaně. | Foto: Pražská informační služba

Praha - Nejen památky a nakupování, ale i pivo může být důvodem, proč si udělat výlet do Prahy. Alespoň taková jsou očekávání Pražské informační služby - Prague City Tourism, která spouští kampaň s názvem Do Prahy za pivem.

Od 27. října do 30. listopadu nabídne návštěvníkům Prahy 37 speciálních pivních nabídek a slevy na ubytování ve třiceti vybraných hotelích.

"Cílem kampaně je popularizace Prahy jako centra pivní gastronomie u českých turistů. Chceme zdůraznit pestrost i vysokou kvalitativní úroveň pivní kultury v Praze, která se může směle měřit s mnoha západoevropskými metropolemi," říká marketingová ředitelka Pražské informační služby Kateřina Pavlitová.

Žádný "eurobeer", ale minipivovary

Na kampani, která přijde Pražskou informační službu (příspěvkovou organizaci hlavního města) zhruba na milion korun, se podílela Asociace hotelů a restaurací. Vytipovat vhodné lokality pomáhal Českomoravský svaz minipivovarů.

Právě na rostoucí popularitu pivních speciálů tato kampaň sází. Do akce nejsou zapojeny žádné velké pivovarnické skupiny.

"Velmi dlouho to vypadalo, že Češi zůstanou u klasických pivních ležáků. Třeba první pšeničné pivo se v Česku začalo vařit až v roce 1997. To se ale poslední dobou velmi razantně mění. Momentálně se v Praze vaří na dvacet různých druhů piva. Praha má dnes skutečně co nabídnout," věří v úspěch projektu prezident Českomoravského svazu minipivovarů Jan Šuráň.

"Takovýto projekt vítáme, ale neúčastníme se jej. Nemyslím si, že by samotné pivo mohlo nalákat nějakou velkou masu turistů. Do Prahy se spíše jezdí za památkami, nějaký zajímavý gastronomický zážitek je spíše takovým bonusem," komentuje akci Vladimír Balach, výkonný ředitel Českého svazu pivovarů a sladoven, který sdružuje větší firmy jako Budějovický Budvar, Heineken nebo Pivovary Staropramen.

Pivnice, pivovary i pivní lázně

Turistům bude během akce k dispozici pivní průvodce, který je nasměruje do více než 80 pražských pivnic, pivovarů, pivních barů nebo dalších podniků, jako jsou třeba lázně. Dostanou také kuponovou knížku obsahující 37 různých slev na konzumaci pivních speciálů nebo na prohlídky pivovarů.

"Ve vybraných provozovnách získají lidé za svou útratu pivo navíc, dárek či prohlídku pivovaru zdarma," dodává Pavlitová.

Mapku i kuponovou knížku si mohou turisté stáhnout na webu kampaně. Stejně tak si na stránkách Do Prahy za pivem mohou vybrat jeden ze třiceti pražských hotelů, které po dobu akce poskytnou výhodnější ceny ubytování.

Praha není drahá

"O kolik procent se cena za ubytování v průměru snížila, nelze takto paušálně říci. Dokážu si ale představit, že některé hotely mohou zlevnit o 30 i 40 procent," odhaduje předseda Asociace hotelů a restaurací Otakar John.

"Praha má pověst drahého města, tento mýtus bychom chtěli zbořit," doplňuje jej Kateřina Pavlitová.

Nejlevnější ubytování se dá podle Johna v rámci akce sehnat od 900 korun za pokoj se snídaní.

Podle informací Asociace hotelů a restaurací zatím jezdí do Prahy v porovnání s ostatními metropolemi jen velmi málo tuzemských turistů. Čeští klienti se na celkovém počtu přenocování podílí asi desetinou. Přitom ve městech jako Berlín nebo Mnichov tvoří tuzemští klienti zhruba 60 procent ubytovaných.

Prahu v loňském roce podle údajů Asociace českých cestovních kanceláří a agentur navštívilo 851 tisíc českých turistů, což představuje meziroční nárůst o šest procent. Zahraničních turistů bylo přes pět milionů.

Nenechte Prahu jen Pražákům

Přilákat do české metropole mimopražské turisty se Pražská informační služba pokusila už loni, a to akcí nazvanou Nenechte Prahu jen Pražákům. Za 1100 korun mohli mimopražští turisté navštívit výstavu Cyrila a Metoděje na Staroměstské radnici, v ceně bylo i ubytování v hotelu se snídaní. Akce ale vzhledem k profilaci na velmi úzkou skupinu lidí až tak velký úspěch neměla. Nabídku využilo 300 lidí.

"Doufáme, že akce Do Prahy za pivem, která je mimochodem teprve druhým naším projektem pro české turisty, bude mnohem úspěšnější," věří Kateřina Pavlitová.

 

Právě se děje

Další zprávy