reklama
 
 

Den českého piva se rozšíří na týdenní akci, zájem pivovarů a hospod roste

8. 9. 2015 11:50
Dosud jednodenní akce pořádaná svazem pivovarů se letos poprvé rozšíří na více dnů. Pivovary a restaurace či hospody nabídnou speciální pivní menu a neobvyklá piva. Na závěr akce – sobotu 3. října – je naplánován Den otevřených pivovarů. Projekt míří hlavně na propagaci čepovaného piva.

Praha – Na šest tisíc restaurací a hospod se zapojí do třetího ročníku akce Dny českého piva, jejíž začátek opět připadne na předvečer svátku svatého Václava. Dosud jednodenní akce se letos poprvé rozšíří na více dnů.

Účast přislíbilo kolem stovky pivovarů od největších až po mikropivovary – je to o polovinu více než loni. Konkrétně půjde o zhruba dvacítku větších výrobců a kolem osmdesáti malých pivovarů. Společně tvoří více než 90 procent tuzemského trhu.

„Ze Dne českého piva se již za dva roky vytvořila tradice, která zajímá nejen konzumenty, ale i pivovary a restaurace,“ tvrdí František Šámal, předseda pořádajícího Českého svazu pivovarů a sladoven.

Pivovary a restaurace či hospody také letos nabídnou speciální pivní menu a neobvyklá piva. Konkrétní program týdenních oslav je plně v režii konkrétních hospod, restaurací a pivovarů. Ústředním společným bodem bude slavnostní narážení sudů, které je plánováno na nedělní šestou hodinu odpoledne. „Nepředpokládáme ale, že ve všech podnicích se s naražením bude čekat až do pozdního odpoledne,“ říká výkonný ředitel svazu Vladimír Balach.

Některé restaurace v rámci oslav nabídnou k jídlu malé pivo zdarma, jiné pro hosty připravují besedy se sládky. „Věřím, že během pár let se z události může stát skutečný celonárodní svátek pro všechny, co mají rádi české pivo a chtějí ho s námi oslavit,“ dodává Šámal.

Na závěr akce – sobotu 3. října – je naplánován Den otevřených pivovarů. Organizátoři zatím nejsou schopni přesně říci, které pivovary se ho zúčastní, ale podle Balacha jich bude více než polovina. Některé pivovary by mohly své brány nechat otevřené i v průběhu noci. Prohlídky má oživit netradiční program.

Svatý Václav je už od dob vlády Karla IV. patronem českého piva. Akce podle Balacha vznikla především proto, aby se lidem připomněla dlouhá historie a tradice pivovarnictví. Projekt míří hlavně na propagaci čepovaného piva. Češi sice loni vypili 144 litrů piva, ale nadpoloviční část mimo výčepy a restaurace.

„Český trh stále patří mezi největší. Ve světě spotřeba piva postupně klesá. U nás zatím klesá jen jeho konzumace v podnicích. A tomu chceme zabránit. Chceme dostat lidi zpátky do hospod,“ říká Balach.

autor: David Kořínek | 8. 9. 2015 11:50

Související

    Pokračujte dál

    Hlavní zprávy

    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama
    reklama