ČTÚ zjistil chyby u téměř poloviny virtuálních operátorů

ČTK ČTK
6. 6. 2014 13:16
Podle šetření Českého telekomunikačního úřadu virtuální operátoři zpravidla nezveřejňují formulář smlouvy, na který odkazují všeobecné obchodní podmínky.
ilustrační foto
ilustrační foto | Foto: Thinkstock

Praha - Český telekomunikační úřad (ČTÚ) zjistil chyby ve smluvních podmínkách u téměř poloviny ze 72 tuzemských virtuálních mobilních operátorů. Vyzve je k podání vysvětlení a odstranění závad.

Z analyzovaných virtuálních operátorů šest nemělo zveřejněný návrh smlouvy na webu vůbec, dalších 29 s vadami. Úřad zjistil, že virtuální operátoři zpravidla zveřejňují všeobecné obchodní podmínky a ceník, ale už ne vlastní formulář smlouvy, na který obchodní podmínky odkazují.

Analýza odhalila nedostatky i ve způsobu zapracování legislativních změn do smluvních ujednání, ať už jde o zákonnou limitaci výše smluvních pokut při předčasné výpovědi smlouvy na dobu určitou, nebo vymezení podmínek reklamace.

Mobilní virtuální operátoři poskytují služby v sítích klasických operátorů, a to buď jako přeprodejci služeb, nebo jako plnohodnotní operátoři. Největším hráčem na trhu je Blesk Mobil se zhruba 360 tisíci zákazníky, Tesco Mobile má přes 150 tisíc zákazníků a přes 100 tisíc klientů má i Mobil.cz.

 

Právě se děje

Další zprávy