ČSOB zaznamenala podvodné e-maily, které vybízely klienty k zadání důvěrných informací

ČTK ČTK
19. 2. 2018 18:20
E-mailová zpráva informuje, že účet uživatele je omezen a pro vyřešení je třeba kliknout na odkaz uvedený ve zprávě. Zpráva je podepsána pouze "ČSOB".
Ilustrační foto.
Ilustrační foto. | Foto: Ludvík Hradilek

Praha - ČSOB v pondělí ráno zaznamenala podvodné e-maily zaměřené na klienty internetového bankovnictví tohoto finančního ústavu. Zároveň banka zaznamenala také podvodnou stránku v designu ČSOB, která vybízela k zadání důvěrných a přihlašovacích informací. Informoval mluvčí banky Patrik Madle.

Zda byli někteří klienti tímto útokem poškozeni, banka neuvedla. V současnosti podle něj již nebezpeční nehrozí. E-mailová zpráva informuje, že účet uživatele je omezen a pro vyřešení je třeba kliknout na odkaz uvedený ve zprávě. Zpráva je podepsána pouze "ČSOB".

Principem podvodných e-mailů, tzv. phishingu, je rozesílání zpráv, které předstírají, že pocházejí z populárních sociálních sítí, aukčních webů, on-line platebních portálů, úřadů státní správy nebo od IT administrátorů. Přes tyto zprávy se hackeři snaží získat citlivé údaje uživatele.

"Podnikli jsme příslušné kroky a již dopoledne hrozbu eliminovali. V současné době tak již žádné nebezpečí nehrozí," uvedl Madle. Od klientů banka podle něj obdržela několik hlášení, že jim podobná e-mailová zpráva přišla. "Kolik e-mailů bylo v rámci této vlny celkem rozesláno nejsme schopni přesně určit, ale domníváme se, že mohou přijít i neklientům ČSOB," dodal.

V minulých letech byly takzvané phishingové útoky (pokusy o zneužití účtů přes internet) příčinou 95 procent všech neoprávněných čerpání peněz z účtů bankovních klientů přes kanály elektronického bankovnictví. Banky proto nabádají klienty k obezřetnosti a nutnosti dodržování všech bezpečnostních pravidel.

 

Právě se děje

Další zprávy